Aviseringar
Rensa alla

Kan inte sova 🙁


Ämnesstartare

är orolig kan inte somna..:o


   
Citera

Lägg dig bekvämt. Tänk glada tankar och ta långa djupa andetag.


   
SvaraCitera

dikta till sömns, pån svenska 


   
SvaraCitera

Vad är du orolig för?


   
SvaraCitera

När jag oroar mig för saker så att jag inte kan sova brukar jag föreställa mig en stor byrå framför mig och hur jag stoppar ner saker som stör mig en efter en i lådorna för att sedan stänga och låsa med en nyckel. Efter det får jag inte tänka på dem mer. Det funkar ibland. 


   
SvaraCitera

Fingerprints:
När jag oroar mig för saker så att jag inte kan sova brukar jag föreställa mig en stor byrå framför mig och hur jag stoppar ner saker som stör mig en efter en i lådorna för att sedan stänga och låsa med en nyckel. Efter det får jag inte tänka på dem mer. Det funkar ibland. 

Jag önskar att det var så för mig med. För det där var ett bra sätt att undanröja sin oro. När jag är orolig sabbar det en hel natt. Så kör på Fingers knep! 🙂 Eller, ligg och räkna får eller något.


   
SvaraCitera

Drick varm mjölk, massera tinningen och blunda. Tänk på färgglada former och hitta på en overklig historia som du ser framför dig när du blundar.


   
SvaraCitera

Äh ja sover runt 3-5 timmar per natt. Aldrig orolig, har sömnproblem och testat medicin för det och då sov jag 12 timmar istället och vakna inte till jobb osv. 

Sluta oroa dig o ba va glad att du lever istället.


   
SvaraCitera

Drick ett glas iskallt vatten, enligt en doktor jag haft kan man på så sätt chocka kroppen för att hjärnan ska "hoppa av" ångesten, en chans att man helt enkelt börjar tänka på annat. 


   
SvaraCitera

Fingerprints:
När jag oroar mig för saker så att jag inte kan sova brukar jag föreställa mig en stor byrå framför mig och hur jag stoppar ner saker som stör mig en efter en i lådorna för att sedan stänga och låsa med en nyckel. Efter det får jag inte tänka på dem mer. Det funkar ibland. 

Jag brukar försöka tänka hur saker som stör mig, inte stör mig. Utan hur hur jag stör migsjälv. Sedan så frågar jag mig varför jag stör migsjälv, om jag lyckas så är det som om jag blir en ny person. 


   
SvaraCitera

Alternativt så tänker jag mig, hur saken som stör mig, stör sigsjälv. Att bristerna som finns i den specifika situationen, är en del av saken själv. 


   
SvaraCitera

Lägg dig tidigare nästa gång så behöver du inte somna snabbt. Lägger man sig sent blir man lätt stressad att somna snabbt och det leder till att man inte kan somna.


   
SvaraCitera

Spotify: Lägg dig tidigare nästa gång så behöver du inte somna snabbt.

Å andra sidan kan kroppen då börja associera sängen med vakenhet.


   
SvaraCitera

Schism:

Å andra sidan kan kroppen då börja associera sängen med vakenhet.

Okej, visste inte. Brukar funka för mig iallafall


   
SvaraCitera

Spotify: Brukar funka för mig iallafall

Mm, man har perioder då man kan bryta mot alla sömnregler som finns men ändå sova som en stock. Är ens cirkadiska rytm någorlunda synkad så går det.


   
SvaraCitera