Aviseringar
Rensa alla

Kan inte sova fast jag e trött :S


Ämnesstartare

Fabianmysig:

Intressant, hjälpte i vilket fall inte för mig. Men mycket är personligt, sen efter ett tag av insomnia hjälper ju nästan inget vilket är varför det är ett problem så vfan. Bra länk 🙂

Varför fick/hade du insomnia? Var det stress eller? Man får väl det av stress eller helt randomly?


   
SvaraCitera

mibz:

har det något med sömnproblemet tror ni?

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ampzz:

Varför fick/hade du insomnia? Var det stress eller? Man får väl det av stress eller helt randomly?

När jag var mindre tog det 1-2h för mig att somna, ingen big deal. Sen började jag må allmänt dåligt i mitten av nian (15 år ungefär) Och då blev sömnen ännu sämre vilket ledde till att jag till slut inte somnade alls de flesta nätter sen klarade mig med 5-6h av somn i veckan i 2 år tills på senare dagar då jag får i mig 6-7h per natt. Så jag har blivit bättre.

Svar: Inte stress, men förmodligen dålig hälsa, datorsittande och depression 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snåljåp:

samma här 🙁 hatar när andra klagar för de "sovit dåligt inatt" när jag vet att jag har det så mkt värre etc

Enligt mig borde jag ha medicin, men ingen har kollat upp mig ännu och dom vuxna säger bara att jag inte borde ha det.
Fan. Vad ska man göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DetRinger:

Enligt mig borde jag ha medicin, men ingen har kollat upp mig ännu och dom vuxna säger bara att jag inte borde ha det.
Fan. Vad ska man göra?

jag gick till läkaren och fick medicin utskriven. medicinen gör visserligen så att jag "sover" i omkring 7 timmar men när jag vaknar är jag i ett virrigt tillstånd och typ lika trött som om jag inte hade sovit...
är det psykiskt eller fysiskt att du inte kan sova?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snåljåp:

är det psykiskt eller fysiskt att du inte kan sova?

Med tanke på att det vart så sedan jag var väldigt, väldigt liten så vet jag faktiskt inte.
Haft det ganska svårt i hela mitt liv iförsig. Men ja, jag vet inte..

Kanske är lite av varje?


   
SvaraCitera