Aviseringar
Rensa alla

kan inte spela på steam!!


Ämnesstartare

Såhär är det att jag försökte starta spel i steam men det går inte eftersom det står att programmet redan körs när jag inte har den på. Står också att datorn är låst. Datorn är precis köpt. någon ide hur man kan få igång spelet?


   
Citera
Ämnesstartare

vincentgillarbananer: Såhär är det att jag försökte starta spel i steam men det går inte eftersom det står att programmet redan körs när jag inte har den på.

Du spelar redan, men i en annan dimension.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

och de ska betyda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan ju börja med att stänga ner processer eller bara starta om datorn och testa igen


   
SvaraCitera

datorer.. riktiga gamers brukar säga att dator är de bästa man nånsin kan spela på, brukar höra massa olika buggar o att datorn är klassisk o gör som den vill så man undrar ju om datorn ä bäst bara för att man kan modda spel lätt


   
SvaraCitera

Öppna Aktivitetshanteraren -> Processer och se vad som är igång

handendärnissen: man undrar ju om datorn ä bäst bara för att man kan modda spel lätt

Nä, den är bäst av fler anledningar än så


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Öppna Aktivitetshanteraren -> Processer och se vad som är igång

Nä, den är bäst av fler anledningar än så

ofan, jobbit o ligga i sängen o spela på datan, men ska man bara köra originalspel så varför inte konsol, dator är ju inte billigt direkt 


   
SvaraCitera

handendärnissen:

ofan, jobbit o ligga i sängen o spela på datan, men ska man bara köra originalspel så varför inte konsol, dator är ju inte billigt direkt 

Om du så vill så kan du ligga i sängen och spela med kontroll med datorn. Fördelarna är ju dels att själva spelen ofta är mycket billigare (mycket tack vare steamreorna), finns mycket fler spel (t.ex. hela MOBA-genren, alla indiespel och man kan köra äldre spel från alla möjliga plattformar med emulatorer) och mycket större valfrihet.

Beroende på vad man hade tänkt spela kan man klara sig med en billig dator. Vill man vara minimalistisk går det att få en dator för 3000 kr utan att köpa begagnat.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Om du så vill så kan du ligga i sängen och spela med kontroll med datorn. Fördelarna är ju dels att själva spelen ofta är mycket billigare (mycket tack vare steamreorna), finns mycket fler spel (t.ex. hela MOBA-genren, alla indiespel och man kan köra äldre spel från alla möjliga plattformar med emulatorer) och mycket större valfrihet.

Beroende på vad man hade tänkt spela kan man klara sig med en billig dator. Vill man vara minimalistisk går det att få en dator för 3000 kr utan att köpa begagnat.

näe ja håller mig till ps4. sen har man kvar ps2 o ps3 så vill man köra gammalt är de inga problem, ett problem ä väl att datadosan man kan köpa liknar xbox? iaf dom ja sett, vet inget om de dock i bryr mig inte heller


   
SvaraCitera

handendärnissen:

näe ja håller mig till ps4. sen har man kvar ps2 o ps3 så vill man köra gammalt är de inga problem, ett problem ä väl att datadosan man kan köpa liknar xbox? iaf dom ja sett, vet inget om de dock i bryr mig inte heller

Finns ett brett utbud av kontroller till dator, finns både de som liknar xbox och inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
datorer.. riktiga gamers brukar säga att dator är de bästa man nånsin kan spela på, brukar höra massa olika buggar o att datorn är klassisk o gör som den vill så man undrar ju om datorn ä bäst bara för att man kan modda spel lätt

Konsoler är för de som bara vill spela o skiter i annat. Datorer är för de som verkligen gillar de spelen de spelar och vill uppleva spelet så bra som möjligt. Hade jag sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt: Konsoler är för de som bara vill spela o skiter i annat.

1qPm2oJFSuWOI4rtFx06_Confused%20Ice%20Cu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pennyroyal:

Ja man kan ju knappast bry sig så mkt om spelupplevelsen om man nöjer sig med det som konsol erbjuder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Ja man kan ju knappast bry sig så mkt om spelupplevelsen om man nöjer sig med det som konsol erbjuder.

Fast detta påstående hänger inte alls ihop med det förra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pennyroyal:

Fast detta påstående hänger inte alls ihop med det förra. 

På vilket sätt?


   
SvaraCitera