Aviseringar
Rensa alla

Kan jag anmäla?


Ämnesstartare

Vet inte riktigt vilken kategori det här faller i så ja men here it goes.

Det är någon som kommer och busringer på dörren halv tolv på kvällarna och sen nu är det någon som har kastat ner en använd kondom ner i brevinkastet och jag tror att det är samma person. Kan jag anmäla det till polisen?


   
Citera

Ja.


   
SvaraCitera

ja, allt går att anmäla.


   
SvaraCitera

JennyHedin:

Det är någon som kommer och busringer på dörren halv tolv på kvällarna och sen nu är det någon som har kastat ner en använd kondom ner i brevinkastet och jag tror att det är samma person. Kan jag anmäla det till polisen?

Ja, det räknas som ofredande att tex störa någons nattsömn medvetet.


   
SvaraCitera

Går att anmäla men de varken kan eller kommer att lägga ner någon energi på att göra något åt det, i absolut bästa fall kommer det en notis om det i lokaltidningen


   
SvaraCitera

Jungman Jansson:

Går att anmäla men de varken kan eller kommer att lägga ner någon energi på att göra något åt det, i absolut bästa fall kommer det en notis om det i lokaltidningen

Folk har dömts för bara att ringa på kvällarna så jag ser ingen anledning varför detta inte skulle gå.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Folk har dömts för bara att ringa på kvällarna så jag ser ingen anledning varför detta inte skulle gå.

Om hon vet vem det är som gör det kanske
Men skamligt om de faktiskt lägger ner tid på det


   
SvaraCitera

Jungman Jansson:

Men skamligt om de faktiskt lägger ner tid på det

Det beror väl på hur illa det är, det framkommer ju inte hur ofta det är osv.


   
SvaraCitera

Du måste ha bevis på vem som gjort det.


   
SvaraCitera

Ja det kan du men dom har med all jävla sannolikhet fullt upp med att sätta dit cannabisbrukare och andra samhällsfiender.


   
SvaraCitera

Går nog bättre om ni på något sätt tar reda på vem som busringer. Får telebolag lämna ut sådant? Kanske inte.


   
SvaraCitera

Som sagt, allt går att anmäla.. Om de bestämmer sig för att göra någon utredning är dessvärre ganska tveksamt..

Detta låter precis som om det skulle kunna vara min polare.. Han gör sånt här med sina grannar av någon anledning.. [sad]

Bor du i Småland?


   
SvaraCitera

S3ON:

Detta låter precis som om det skulle kunna vara min polare.. Han gör sånt här med sina grannar av någon anledning.. [sad]

Han är min idol [bigsmile]


   
SvaraCitera