Aviseringar
Rensa alla

Kan jag använda florsocker istället för socker?


Ämnesstartare

När jag bakar? Tex sockerkaka, ska jag använda samma mängd florsocker då? Eller går det ej?


   
Citera
Ämnesstartare

hallåååååååååå...........


   
SvaraCitera
blum
 blum

ney


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

ney

[sad]


   
SvaraCitera

tror ej det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På familjeliv så står det att man ska halvera mängden florsocker. Det skadar ju inte att testa... Ok. LETS GO


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm
Florsocker är väl rent socker det med. Men det har kanske högre densitet så man får kompensera och köra viktmått istället för volym...?
Intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hm
Florsocker är väl rent socker det med. Men det har kanske högre densitet så man får kompensera och köra viktmått istället för volym...?
Intressant.

Ja typ finmalet. Fast jag tror det var potatisstärkelse i också. Smeten smakade gott iaf fast den var mkt lösare.


   
SvaraCitera

Blir lite annorlunda i konsistensen. Brukar använda florsocker när jag gör brownies. Blir liksom "finare" smet, eller hur man ska säga. Vet inte hur det funkar med sockerkaka, men är ganska säker på att det går bra också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pinkmoon:

Blir lite annorlunda i konsistensen. Brukar använda florsocker när jag gör brownies. Blir liksom "finare" smet, eller hur man ska säga. Vet inte hur det funkar med sockerkaka, men är ganska säker på att det går bra också.

Ja den blev väldigt lös/tunn [crazy]


   
SvaraCitera