Aviseringar
Rensa alla

Kan jag få hjälp?


Ämnesstartare

Jag har flera problem som gör att jag känner att jag inte orkar eller bo hemma. Men det största problemet är att jag inte får någon hjälp och jag utvecklas inte som person och har liksom fastnat. Hur går jag tillväga om jag vill flytta hemifrån? Jag får liksom ingen hjälp fast jag bett om det samt vart hos kuratorn och psykolog. Jag trivs inte hemma längre. Största anledningen är mina föräldrar för dem förstår inte mig och jag känner att jag inte vill ha med dem att göra längre. De är jobbigt att säga detta men de har gått förlångt nu och jag vill bara komma här ifrån. De är liksom antingen att de ifrågasätter vad jag kan eller inte och de hjälper inte mig komma vidare i livet så jag är ensam. Jag har varken jobb och kompisar. Jag har en pojkvän som jag vill flytta ihop med men jag får liksom ingen hjälp och jag har en diagnos. Blandade känslor men jag är 22 och kan inte komma vidare känner jag. 


   
Citera

Vad har du för diagnos?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HashtagLame:
Vad har du för diagnos?

Atypisk autism 


   
SvaraCitera

Josbec:

Atypisk autism 

Okej. Jobbar eller pluggar du eller inget av de? Förresten så har du rätt till att få hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HashtagLame:

Okej. Jobbar eller pluggar du eller inget av de? Förresten så har du rätt till att få hjälp.

Jag har praktiserat bara men jobbar inte eller har inga kompisar. Har en pojkvän.


   
SvaraCitera

Josbec:

Jag har praktiserat bara men jobbar inte eller har inga kompisar. Har en pojkvän.

Vill han att du ska flytta in hos honom?


   
SvaraCitera