Aviseringar
Rensa alla

Kan jag ha ADHD eller ADD?


Ämnesstartare

Jag har på den senaste tiden börjat tänka på om jag kanske har ADHD eller något liknande. Har läst att ADD är som ADHD men utan hyperaktivitet (jag är inte hyperaktiv :P).

Här är iaf lite saker som får mig att tro att jag skulle ha det:

* Har svårt för att lyssna på vad folk säger till mig, även om det handlar om viktiga saker, eller genomgång i skolan t.ex. Eller t.o.m. om jag ställer en fråga så kan jag ibland behöva ställa om den två gånger till inom 10 min :P. Många uppfattar det som att jag typ skiter i vad de säger till mig.

* Ofta svårt att koncentrera mig när jag ska läsa en bok eller en lång text, och extra svårt om det är mycket fakta eller om jag tycker det är ointressant. Brukar få läsa om samma meningar flera gånger ibland för att det ska "gå in".

* Jag skjuter nästan alltid upp allting till sista minuten (om jag ens gör det).

* När jag t.ex. fått uppgifter i skolan som man behöver tänka mycket själv på så hade jag alltid jättesvårt med dem, och ibland blev det så att jag struntade i det istället.

* När det var hörövningar på prov eller nationella prov så gick det dåligt p.g.a. att jag hade svårt att koncentrera mig på vad dom sa, speciellt när det var mycket.

* När jag skulle plugga inför prov genom att läsa så var det oftast så att jag lärde mig texten rakt av, alltså jag förstod nästan aldrig innebörden av det som stog, så jag kunde inte förklara med egna meningar.

Jag har tänkt gå och kolla om jag har ADHD eller nåt, men tänkte om någon som vet kanske kan känna igen sig eller så? [smile].


   
Citera
Ämnesstartare

Sincan, här på forumet ska du prata med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller så är du bara omotiverad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

eller så är du bara omotiverad

Nej men det är inte bara i skolan det är så, det är jämt, på fritiden också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Nej men det är inte bara i skolan det är så, det är jämt, på fritiden också.

finns ett stort antal tänkbara anledningar som inte är adhd/add var min poäng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

finns ett stort antal tänkbara anledningar som inte är adhd/add var min poäng

Jaha men det känns inte som det. Det är ju liksom varje dag dygnet runt så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gulli du måste va å umgås me[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Det är ju liksom varje dag dygnet runt så..

Det är ex. sinnesstämning med [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

gulli du måste va å umgås me

Hahhaha jag lovar, jag är rolig att va med, jag verkar bara lite trög ibland hehe.

Monty Cantsin:

Det är ex. sinnesstämning med

Menar du mitt humör? För jag är nästan alltid skitglad [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Menar du mitt humör? För jag är nästan alltid skitglad [crazy]

Nästan, kan vara krångligare än så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Hahhaha jag lovar, jag är rolig att va med, jag verkar bara lite trög ibland hehe.

+_+

va sa du[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

va sa du

Amehh det är inte alltid så :P. Mest om personen snackar mycket :P.


   
SvaraCitera

Jag gick själv till en läkare för detta. Alltså, ungefär av samma anledningar som dig. Och när jag väl fick reda på att jag antagligen hade något av dessa blev det enklare för mig att strukturera upp mig och således klara skolan bättre.

GL [cool]


   
SvaraCitera

När jag blev utbränd hade jag så, får tillbaka det i stressiga perioder. Kan inte höra om det är ljud i bakgrunden tex, får inget gjort på egen hand, etc. Och visst kan det vara add men för mig kom det i samband med utmattningssyndromet


   
SvaraCitera
sincan

passaro:

Sincan, här på forumet ska du prata med

I LOLADE
Image


   
SvaraCitera