Aviseringar
Rensa alla

Kan jag ha åkt på vinterkräket? :C


Ämnesstartare

Livtrasir:

har aldrig fått, tror inte att det existerar, mediahysteri och ohygieniska julbord är nog orsaken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

tror inte att det existerar

this

men det är väl troligt att du har blivit magsjuk, ja


   
SvaraCitera
blum
 blum

Har det hållt på länge? Annars kan det ju vara att du har ätit något dåligt, i sådana fall kan det gå över om en-två dagar om du har tur. Fick nån 24-timmarsgrej för ett par veckor sen, trodde jag skulle dö [sad] Håll ut! Och drick vatten så du inte blir uttorkad!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa be kay gå till apoteket och köp vätskeersättning till dig.

har det blivit bättre än


   
SvaraCitera
blum
 blum

Livtrasir:

har aldrig fått, tror inte att det existerar, mediahysteri och ohygieniska julbord är nog orsaken.

Då har du aldrig jobbat inom vården eller på dagis i calicivirustider!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Saviour:

hej[cute]

[no-no] Är upptagen.

Livtrasir:

har aldrig fått, tror inte att det existerar, mediahysteri och ohygieniska julbord är nog orsaken.

OF 5:

Livtrasir: har aldrig fått, tror inte att det existerar, mediahysteri och ohygieniska julbord är nog orsaken.

enhimmelskdrog:

this

"Vinterkräksjukan är en mag- och tarmsjukdom som orsakas av ett så kallat calicivirus. Det finns två typer av calicivirus: norovirus, som är den vanligaste typen, och sapovirus, som förekommer mindre ofta. Båda ger likartade symtom."
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Vinterkr...

Artie:

aa be kay gå till apoteket och köp vätskeersättning till dig.

har det blivit bättre än

Nä, det är inte bättre. Kay är på väg till apoteket just nu, vi måste ha medicin till Algot också för han har magrat av som fan (tror han väger typ 1,7kg innan vägde han 2,2kg) på bara några dagar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

vi måste ha medicin till Algot också för han har magrat av som fan (tror han väger typ 1,7kg innan vägde han 2,2kg) på bara några dagar...

oj, är han sjuk i övrigt, vad är det för medicin 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

oj, är han sjuk i övrigt, vad är det för medicin 🙁

Nä, han är pigg och äter bra. Ska testa att avmaska honom, det fungerade sist när han akutmagrade. Blir veterinären på torsdag för provtagning och hoppas på att jag kan tjata till mig trimsulfa. [sad] Hade TVÅ kaniner som dog på jobbet förrförra veckan med samma symptom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ska testa att avmaska honom, det fungerade sist när han akutmagrade.

aa, hoppas det bara är mask då!

Geigerzähler:

Hade TVÅ kaniner som dog på jobbet förrförra veckan med samma symptom.

🙁


   
SvaraCitera