Aviseringar
Rensa alla

kan jag ha drabbats av svininfluensan?


Ämnesstartare

jag kom hem från usa idag, jag har under två veckors tid haft en förkylning som gjort att jag haft svårt att sova, dessutom har jag haft rännskita så gott som varje morgon när jag vaknar, vad tror ni? vet ni någon som är drabbad och vad kan jag göra och vad är följderna? tacksam för seriösa svar


   
Citera
Ämnesstartare

Ja!!! Gå och testa dig på en gång innan du smittar fler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[Doctor Dude:]
I don't know how to tell you this.. Mr. Devanny.
So I'll let these guys do it!

-Peter and quartet sing-

You have aids.
Yes you have aids.
I hate to tell 'ya boy that you have aids.
You've got the aids.
You may have got it when you stuck that filthy needle in here.
Or maybe all that unprotected sex what you hear, it isn't clear.
But what we're certain of is you have aids.
Yes you have aids.
Not HIV but full blown aids.

Be sure that you see that this is not HIV.
But FULL BLOWN AIDS!
Not HIV but really FULL BLOWN AIDS

I'm sorry I wish it was something less serious.
But it's aids.
You've got the aaaaaa-i-ds!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ja!!! Gå och testa dig på en gång innan du smittar fler

jag sa seriös, var seriös, och jag ska testa mig så snart som möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

jag sa seriös, var seriös, och jag ska testa mig så snart som möjligt

Ehm, jag var seriös?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ehm, jag var seriös?

verkar inte så seriös


   
SvaraCitera

Angelize:

Ja!!! Gå och testa dig på en gång innan du smittar fler

-_-' Det är som vilken vanlig influensa som helst, förutom att den är ny. Att dra till vårdcentralen är fan det dummaste man kan göra då man säkerligen smittar fler där.

Man ska vila hemma tills man blir frisk (såvida det inte är akut och det märks) som vid alla andra sjukdomar.
För att minska smittspridning inom familjen så tvätta händerna, hosta i armvecket.
En dag efter att du är symptomfri och frisk skall du även ha en vilodag.

SAVE ME:

vad tror ni? vet ni någon som är drabbad och vad kan jag göra och vad är följderna? tacksam för seriösa svar

Du ska ligga hemma och sova, följden är att du blir frisk.
Drick vatten.

Om du verkligen känner behovet av att lämna blod och läggas till i statistiken över smittade (nej du kommer inte vårdas på sjukhus) så gör såhär:

Om du misstänker att du blivit smittad, ring Vårdguiden på telefon 08-320 100, eller ring din husläkare innan du åker till vårdcentralen.

Vilka symtom har nya influensan A/H1N1?

Tecken på nya influensan påminner om vanlig influensa. Vanliga kännetecken på nya influensan är feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk, frossa och trötthet. Nya influensan kan också ge diarré och kräkningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

vet ni någon som är drabbad och vad kan jag göra och vad är följderna?

Ungefär 150 personer till i Sverige.

Följderna är precis samma som en vanlig retsam influensa dvs du blir frisk.


   
SvaraCitera

SAVE ME:

rännskita

Räcker inte det?
Gå till farbror doktorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok kan säga som så att jag har ingen feber och rännskita har jag inte haft på två dagar, är dock fortfarande lite nästäppt och blir snörvlig från och till, dessutom har jag sömnsvårigheter men det kan ju bero på min nya dygnsrytm iochmed tidsskillnaden, åtminstone verkar allt hamna på bättringsvägen men är fortfarande inte helt säker......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan ju vara en helt vanlig reaktion från kroppen, i och med miljöbyte och sånt..


   
SvaraCitera

SAVE ME:

men är fortfarande inte helt säker......

Säker på vad? Att du har fått den nya influensan? Vad spelar det för roll?

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Säker på vad? Att du har fått den nya influensan? Vad spelar det för roll?

kanske att den kan döda mig precis som den dödat typ 100 andra (86 senast jag kollade upp det men vet inte längre)


   
SvaraCitera

SAVE ME:

kanske att den kan döda mig precis som den dödat typ 100 andra (86 senast jag kollade upp det men vet inte längre)

Haha, nojjig? Läs på lite så inser du att det inte är farligare än andra influensatyper.

Att vaccinera sig är fan mer riskfyllt än att undvika att bli sjuk bara..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Att vaccinera sig är fan mer riskfyllt än att undvika att bli sjuk bara..

Arthur89:

Haha, nojjig? Läs på lite så inser du att det inte är farligare än andra influensatyper.

grejen är den att jag har haft detta i tre veckor, jag har sprängande huvudvärk just nu och de flesta problem jag har stämmer in på symptomen, fattar bara inte vad jag ska göra, det blir ju bättre och sen sämre från och till, frågan är väl egentligen vad jag INTE ska göra nu när jag mår såhär

dessutom har jag sprängande huvudvärk och så hör jag jättedåligt, det typ ekar i huvudet när jag pratar och ibland liksom "knakar" det i huvudet, allt det här har pågått i tre veckor


   
SvaraCitera