Aviseringar
Rensa alla

Kan jag ha katt på 27kvm????


penja
Ämnesstartare

Men jag vill ha kvar henne så jävla mycket 


   
SvaraCitera

Du kan ju anstränga dig och hitta ett hem till henne i närområdet? Eller köra med feliway under transport. Trodde ej detta om dig måste jag säga. Stackars katt.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Du kan ju anstränga dig och hitta ett hem till henne i närområdet? Eller köra med feliway under transport. Trodde ej detta om dig måste jag säga. Stackars katt.

Men herregud Isola. Förstår du inte att jag vill det bästa för henne! 

Kom inte och säg någonting annat. 
Jag anstränger mig! 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Otroligt vad onödigt sagt


   
SvaraCitera

Hur resonerar övrig familj? När fick du veta? 


   
SvaraCitera

penja:
Jag hatar beslut. 

jag låter henne hellre somna in efter ett lyckligt liv än att ge henne till till någon jag inte är helt säker på. Hon får inte fara illa. Hon får inte det. 

Och jag är rädd att jag skadar henne om jag tar henne hit. Hon kommer inte må bra av det. 

kan du inte testa och se? och märker du att det inte funkar så får du väl låta henne somna in då. men hon kanske trivs jättebra hos dig!


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Francium:
Hur resonerar övrig familj? När fick du veta? 

Jag fick veta det idag. Veterinärstiden är imorgon. 
Pappa tror att inte alls på det. Han tror att hon kommer få panik. Må dåligt. Mamma är tveksam men vill någonstans ändå tro att det skulle funka. 
Flyttar hon någonstans i närheten kommer hon bara komma hem igen, hon är van att röra sig på mycket stora ytor. 
Jag vill inte mista henne men jag är rädd att jag gör henne en otjänst genom att ta hit henne. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

terrormat:

kan du inte testa och se? och märker du att det inte funkar så får du väl låta henne somna in då. men hon kanske trivs jättebra hos dig!

Tänker också det, att jag kanske borde göra så. Ska prata med mamma igen senare ikväll, hon skulle ringa upp. 


   
SvaraCitera

penja:

Tänker också det, att jag kanske borde göra så. Ska prata med mamma igen senare ikväll, hon skulle ringa upp. 

det ordnar sig! Glad


   
SvaraCitera

Folk som inte är villiga att fortsätta sitt ansvar med att ta ha hand om ett annat liv för att det är besvärligt för sin egen situation och försöker rationalisera bort det med att det är bättre för det livet att avslutas än att behöva vara med i den plötsliga förändring som man har försatt sig i ligger högt på min lista över typ av folk som jag genuint hatar. 
Det fungerar inte så, allt sker på ens eget samvete och särskilt om man självmant försätter sig i en situation där man vet att det inte kommer att fungera för ens medpassagerare i livet och rationaliserar bort ett annat liv framför sig självt så är man ett jävla arsle till as.


   
SvaraCitera

förstår problematiken, men husdjur bör räknas som familjemedlemmar och behandlas därefter. det kommer ordna sig när katten vant sig vid sin nya miljö, vare sig det är hos dig eller någon annan. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Jung:
Folk som inte är villiga att fortsätta sitt ansvar med att ta ha hand om ett annat liv för att det är besvärligt för sin egen situation och försöker rationalisera bort det med att det är bättre för det livet att avslutas än att behöva vara med i den plötsliga förändring som man har försatt sig i ligger högt på min lista över typ av folk som jag genuint hatar. 
Det fungerar inte så, allt sker på ens eget samvete och särskilt om man självmant försätter sig i en situation där man vet att det inte kommer att fungera för ens medpassagerare i livet och rationaliserar bort ett annat liv framför sig självt så är man ett jävla arsle till as.

Vill alltså förtydliga att min katt bor hemma hos min familj och är hela familjens katt. Hon har bott där, på landet, sen hon var kattunge. Hon är nu 11 år gammal. Jag ser henne sällan numera då jag ej bor kvar hemma, men jag försöker se vad jag kan göra för att rädda henne. Vad du tycker om min familj vet jag inte, men jag tänker ej ta åt mig.


   
SvaraCitera

Jag har förstått situationen och uttryckt mig om alla inblandade.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Jag har egentligen inget ansvar längre. De har beslutat, min mor och far. Jag undrar om det vore värt att jag tar henne till min lägenhet i stadsmiljö. Jag vill ha hit henne, men jag är rädd att skada henne. Senast hon åkte bil bajsade hon ner hela sig själv pga stress. Stackarn.
Jag vill prova men jag vill inte att hon ska må dåligt. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Jung:
Jag har förstått situationen och uttryckt mig om alla inblandade.

Okej. Jag visste ej om det var riktat mot mig personligen. För det kändes jobbigt. Jag gråter över hela situationen.


   
SvaraCitera