Aviseringar
Rensa alla

Kan jag kräva tillbaka pengar?


Ämnesstartare

Köpte tre begagnade terrarium + ställning på min gamla praktikplats för 2000kr i mitten av Maj. Butiksägaren skulle köra hem det tredje terrariet + ställningen till mig några dagar senare (efter som att de stod hos butiksägarens kompis), vilket inte har skett ännu... Just nu står terrarierna och bara tar plats, endast ett går ju att använda då ventilationen sitter i taket och jag har blivit tvungen att stapla dem på varandra.

Köpte dem för att jag ville byta ut alla mina mindre burar med flockar på 2-3 mustjejer till stooora terrarium med större flockar i. Så just nu är det jättetrångt här hemma efter som att jag har BÅDE terrarierna som står och tar plats + mina gamla burar. Att gå och köpa ett nytt terrarium i samma storlek + en ställning skulle kosta mig vääldigt många tusenlappar och det har jag inte råd med då jag redan lagt 2000kr på dessa. Jag hade ju ALDRIG betalat 2000kr för endast två terrarium även om dessa är stora och i bra skick. [sad]

Kan jag kräva en del av pengarna tillbaka!? Vad ska jag göra? Börjar bli enormt frustrerande.


   
Citera

Vad gick fel? Att han inte kom med det tredje eller vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

Vad gick fel? Att han inte kom med det tredje eller vad?

Ja, han skulle köra hem det 2-3 dagar senare och nu har det gått flera månader. Har ju ej fått alla delar så det jag har är helt värdelöst och platskrävande tills han kör hit resten.

Och ja, jag har frågat om kompisens telefonnummer men får det ej. Blir väldigt svårt för mig att släpa hem en jättestor terrariehylla + ett terrarium utan bil... Men kan be min sambos föräldrar om det krisar.


   
SvaraCitera

Ta dig till ditt gamla jobb då och prata med honom då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

Ta dig till ditt gamla jobb då och prata med honom då.

Det har jag gjort och jag har även mailat, smsat, ringt till jobbet och till hans mobil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du ringt honom och pratat om detta? Säg att du ska ha tillbaka pengarna om du inte får dina varor och hota med att anmäla. Eller så tar du reda på kompisens namn och letar upp hen själv.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Det har jag gjort

Och vad hände?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du ringt honom och pratat om detta?

Geigerzähler:

Det har jag gjort och jag har även mailat, smsat, ringt till jobbet och till hans mobil.

isola:

Eller så tar du reda på kompisens namn och letar upp hen själv.

Blir nog svårt.

BLODÅDRA:

Och vad hände?

Han säger bara att han skall fixa det "på måndag", "nästa vecka" eller att han skall höra av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå dit. Är nog svårare att dissa irl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså 2000kr är inte jättedåligt pris (men inte skitbra heller!) för två terrarium, så känner mig jävligt snål och girig när jag gnäller på honom... [sad] Fast samtidigt så gratisjobbade jag där väldigt länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gå dit. Är nog svårare att dissa irl.

Har varit där.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Han säger bara att han skall fixa det "på måndag", "nästa vecka" eller att han skall höra av sig.

Det är ju lättare om han konfronteras i verkligheten än via mail/tel. Om du vågar så åk dit igen (kanske med någon kompis om du inte vill själv?) och kräv skiten. Och förklara att dina grejor är värdelösa om du inte får resten och att du isåfall vill ha pengarna tillbaka, och absolut under ert möte och inte senare.

Vet ej vad polisen kan göra (utan kvitto och skit) men det kan ju vara ett bra hot.


   
SvaraCitera

Jävla gubbjävel. Han är säkert ful också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Köpte tre begagnade terrarium + ställning på min gamla praktikplats för 2000kr i mitten av Maj

Jag antar att ni inte har kvitto osv så jag skulle ringa honom och verkligen säga som det är att du måste ha dem, om han inte håller vad han lovar ringer du igen och säger att du spelat in när han lovat att fullfölja sin del av dealen och om han inte gör det så kommer du stämma eller vad fan som helst, att få honom att göra det är typ din enda chans, och att skrämmas lite kanske funkar om inget annat gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

Det är ju lättare om han konfronteras i verkligheten än via mail/tel.

Jag är verkligen säämst på att konfrontera personer, men får ta med mig min sambo dit någon dag och gnälla mer. [sad]


   
SvaraCitera