Aviseringar
Rensa alla

Kan jag sjunga? (svara ärligt)


MusicLover:

Ja, du sjunger skitbra! (Du röstade på detta alternativ)

Alltså du har ju jättemycket potential tycker jag. Problemet är väl bara att du inte riktigt lyckas ta alla toner samt hålla dem, men det är saker man definitivt kan bli bättre på, och det lät inte riktigt som du försökte hålla tonerna där. Sen kanske det inte var perfekt låtval. Du skulle definitivt ha kommit in på typ en musikskola i grundskolan med den där kapaciteten (helt 100% om du även kan något instrument). Det är bara att fortsätta öva. Rösten finns definitivt där 🙂


   
SvaraCitera

det låter såhär[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fast du gör pauser ibland och man hör hur du dricker och sväljer. eller du kanske bara sväljer.

Jag hade ett tuggummi i munnen, kanske inte så smart men inget jag tänkte på då.

isola:

men varför bryr du dig? det kommer alltid att finnas folk som inte tycker om det man gör. herregy.

Det är klart jag bryr mig. Jag måste ta åt mig kritik så jag kan utvecklas eller kanske sluta helt. Vill ju inte sjunga om jag nu vet att jag inte låter speciellt bra.

Birgrrr:

du måste sjunga ut man, nu viskar du bara.

Mina föräldrar var hemma, vill inte höras för mycket. Tänkte att man iaf kunde höra om jag hade röst eller inte.

Tennsoldaten:

Alltså du har ju jättemycket potential tycker jag. Problemet är väl bara att du inte riktigt lyckas ta alla toner samt hålla dem, men det är saker man definitivt kan bli bättre på, och det lät inte riktigt som du försökte hålla tonerna där. Sen kanske det inte var perfekt låtval. Du skulle definitivt ha kommit in på typ en musikskola i grundskolan med den där kapaciteten (helt 100% om du även kan något instrument). Det är bara att fortsätta öva. Rösten finns definitivt där 🙂

Kommer bli tränad av en sångpedagog om två veckor (redan bestämt). Antar att jag lär mig att sjunga bättre där, sen tycker jag själv att jag låter lite tyst när jag sjunger som en annan skrev. Men jag vågar inte riktigt ta i, det kan låta lite hur som helst och vill inte höras för mycket heller när jag har folk här hemma..

Tack för ditt ärliga svar [smile]

Burg:

det låter såhär&hd=1&t=10s

Vad rolig du är.


   
SvaraCitera

med mycket mycket övning kanske, använd magen mer o be någon lära dig


   
SvaraCitera

MusicLover:

Men jag vågar inte riktigt ta i, det kan låta lite hur som helst och vill inte höras för mycket heller när jag har folk här hemma..

Precis när man sjunger högre och starkare är det lätt att få fram fel toner. Detta är sångpedagoger väldigt duktiga på att hjälpa med eftersom du då lär dig sjunga mer med magen vilket ger dig säkrare toner. Det kommer nog låta grymt om några veckor isf 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla kommentarer i alla fall. Tog bort ljudklippet. Kanske återkommer med en ny likadan tråd om några veckor då jag kanske/förhoppningsvis låter bättre.


   
SvaraCitera

MusicLover:

t. Vill ju inte sjunga om jag nu vet att jag inte låter speciellt bra.

Men tror du att Zlatan var bra på fotboll i början? Alla är vi barn i början, som en vis människa sagt till mig.


   
SvaraCitera