Aviseringar
Rensa alla

Kan jag skriva att jag är Moderator på UM på mitt CV?


Ämnesstartare

Jag skriver inte det. Var beredd på att de som läver ditt cv kommer leta upp dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Ska bland annat söka till diskare på båt

Detta gör mig nyfiken. Vad heter båten? Om det ens står... Står det kanske bara att ett rederi söker en diskare till en av sina fartyg?

ontopic om jag hade varit du så hade jag kört på det framtidstron skriver:

framtidstron lever:

jag skulle hellre nämna det på ett snyggare sätt i mitt personliga brev som en fritidssysselsättning

Men å andra sidan så är jag inte du, och hade jag varit i samma situation hade jag nog inte ens kommit på tanken att det skulle kunna vara positivt (beroende på jobb) att nämna det[tired]

framtidstron lever:

jag lider med er som måste ha med den att göra

Håller med om detta, trots att det var så många år sedan jag varit tvungen att skriva CV och personligt brev att jag nästan förträngt det mesta så kommer jag ändå ihåg att ja - det var hemskt.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Nej gud, de skulle hitta mig här på en sekund och efter att de läst vad jag skrivit i forumet skulle jag knappast få jobbet 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Håller med om detta, trots att det var så många år sedan jag varit tvungen att skriva CV och personligt brev att jag nästan förträngt det mesta så kommer jag ändå ihåg att ja - det var hemskt.

Jag underhåller kontinuerligt mitt cv via min hemsida. Det är trevligare än att pilla med dokument/papper. Enklare att hålla reda på och man kan skicka en enkel länk till den man vill ska se det[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Var beredd på att de som läver ditt cv kommer leta upp dig

Tror inte riktigt på detta. Känns som att dom som läser ett CV har bättre saker att göra - som exempelvis leta upp den sökande på facebook[bigsmile] Hörde något om att en tredjedel av alla arbetsgivare kollar upp arbetssökande på facebook[shake]Kommer ihåg att det var många, men inte så många som en tredjedel[confused]

aristoteles:

Jag underhåller kontinuerligt mitt cv via min hemsida

Detta fanns på "min tid" också, arbetsförmedlingen, right? Tyckte ändå att det var hemskt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

men inte så många som en tredjedel[confused]

Har själv varit med om läskig stalkerarbetsgivare.

Storchen84:

Detta fanns på "min tid" också, arbetsförmedlingen, right?

Nejnejnej inte sån skit. En riktig, personlig hemsida som jag själv hostar. Arbetsförmedlingen skiter jag i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vill veta vad det är för växthus

Det får du inte förstår du väl, när jag skriver att min chef är en dum bonnläpp! Visst är han ingen man behöver fjäska för, men jag tror inte han skulle uppskatta det direkt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Nejnejnej inte sån skit. En riktig, personlig hemsida som jag själv hostar. Arbetsförmedlingen skiter jag i.

Ahh, ok. Men, jag tycker ändå att CV är CV - oavsett om det är i pappersform, på arbetsförmedlingens hemsida eller på egen personlig sida så är det lika hemskt[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iofs... Vill man verkligen visa en arbetsgivare hur man är på forumet? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Ahh, ok. Men, jag tycker ändå att CV är CV - oavsett om det är i pappersform, på arbetsförmedlingens hemsida eller på egen personlig sida så är det lika hemskt[n]

Ja jo det kan jag förstå. Menar bara att om man gör det där tråkiga en gång på sin sajt så finns det där, färdigt att redigera då man måste. Det gör inte cv-skapandet roligt, men det underlättar och gör cvet mer användbart tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

det underlättar och gör cvet mer användbart tycker jag

Håller med. Helt klart. Oavsett om man har det på en sida eller bara på en fil på datorn så underlättar det. Enormt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag skulle aldrig göra det.
Fast jag skriver ju att jag sitter på fz's redaktion iofs[blush]


   
SvaraCitera

jag skulle aldrig tänka på det tror jag men jag är asdålig på att skriva cv men jag har en del annat att skriva nu mer 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmm så kan din arbetsgivare gå in och kolla din användare och se allt sjukt snusk du skrivit, bra initiativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Detta gör mig nyfiken. Vad heter båten? Om det ens står... Står det kanske bara att ett rederi söker en diskare till en av sina fartyg?

är i Norge

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Lounge fact:

mmm så kan din arbetsgivare gå in och kolla din användare och se allt sjukt snusk du skrivit, bra initiativ

Hur mycket snusk har jag skrivit?


   
SvaraCitera