Aviseringar
Rensa alla

kan man äta mer vegetariskt och samtidigt gå upp kanske 20 kg


Ämnesstartare

känner att jag vill "bygga upp mig" och samtidigt äta mer vegetariskt. funkar detta eller ska jag fortsätta inmundiga skräpmat på regelbunden basis när jag börjar styrketräna om en månad?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

vill du gå upp i muskler eller fett? är du rädd för att underskrida ditt energibehov eller proteinbehovet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skräpmat ger ju bara snabba kolhydrater, tror jag. Sådant är inte bra att träna på. Har jag för mig. Måste börja hänga med muskelmän igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller kvinnor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det fungerar. Beror lite på vad du väljer att stoppa i dig men det fungerar, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket nötter och typ kvarg borde ju ge en del.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Schism:

känner att jag vill "bygga upp mig" och samtidigt äta mer vegetariskt. funkar detta eller ska jag fortsätta inmundiga skräpmat på regelbunden basis när jag börjar styrketräna om en månad?

Så länge du äter mer än du bränner så kommer du gå upp i vikt. Vad du lägger på dig handlar mer om träning än kost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svefnpurka:

vill du gå upp i muskler eller fett? är du rädd för att underskrida ditt energibehov eller proteinbehovet?

både och, men på ett hälsosamt vis. det är mest proteinbehovet jag är osäker på. i nuläget ligger jag precis på gränsen till undervikt - målet är att ta mig upp på stabil mark.

isola:

Skräpmat ger ju bara snabba kolhydrater, tror jag. Sådant är inte bra att träna på. Har jag för mig. Måste börja hänga med muskelmän igen.

beror på. fick rätt bra resultat när jag öste i mig fet köttmat (i princip enbart ackompanjerat av pasta) i höstas. men det kändes inte riktigt rätt...

dazed:

Mycket nötter och typ kvarg borde ju ge en del.

jepp. har hört en del gott om bådadera.

SLCD:

Så länge du äter mer än du bränner så kommer du gå upp i vikt. Vad du lägger på dig handlar mer om träning än kost.

sant


   
SvaraCitera
Lounge

dazed:

kvarg

vadå, då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Mycket nötter och typ kvarg borde ju ge en del.

[crazy] antar att han inte vunnit på lotto här va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

vadå, då

Färskost. Proteinrik.


   
SvaraCitera
Lounge

passaro:

Färskost. Proteinrik.

blir musklerna större i samband med träning+protein?


   
SvaraCitera
Lounge

styrketräning that is


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Schism:

sant

Så länge du får i dig tillräckligt med protein.
Vad är målet med viktökningen om jag får fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

blir musklerna större i samband med träning+protein?

Protein behövs för att bygga och bibehålla muskelmassa. Protein hjälper även till att dra ned på kroppsfettet.


   
SvaraCitera