Aviseringar
Rensa alla

Kan man åka in om man tar död på en hund?


Ämnesstartare

Vill så gärna ta kol på min grannes hund. Han skäller och skäller och skäller bara man går förbi. Har ingen respekt för oss förbipasserande, vill bara ta en spade och tysta aset, man torskar på det va? Jag menar folk avlivar ju hundar jämt och ständigt jag är snäll nog att bara gå förbi den här byrackan och kanske hyssja honom lite men nu har det fan gått för långt!


   
Citera
Ämnesstartare

Beror på hundens ägare , fängelse näh men räkna med skadestånd . 

Vrf inte snacka med hundens ägare ist mkt smartare och det beror lite på var man bor men finns ingen lag som säger att en hund måste hållas tyst av sin ägare för att den håller vakt eller är ouppfostrad . 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Beror på hundens ägare , fängelse näh men räkna med skadestånd . 

Vrf inte snacka med hundens ägare ist mkt smartare och det beror lite på var man bor men finns ingen lag som säger att en hund måste hållas tyst av sin ägare för att den håller vakt eller är ouppfostrad . 

Den säger till hunden men han lyssnar inte. Han har hjärntumör så egentligen varför låta honom lida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Den säger till hunden men han lyssnar inte. Han har hjärntumör så egentligen varför låta honom lida?

Fråga hundens ägare om det inte bättre och avliva den hos en veterinär ist 🙂

Att slå in huvudet på hunden  bara för den är sjuk är så respektlöst det kan bli .  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Men inte länge tyvärr.
Prata med era grannar istället. Det är skitstörande med sådana hundar, jag vet pga bor själv granne med en, men det är värre för hunden som aldrig kan slappna av och känner att hen behöver skälla hela tiden. De skäller ju för att tillkalla flocken vid fara/osäkerhet, så du kan ju föreställa dig hur hen känner det hela tiden.
Det enda som hjälper är träning. Lämna en anonym lapp i grannarnas låda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

Fråga hundens ägare om det inte bättre och avliva den hos en veterinär ist 🙂

men ka<sdhjkadh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas man kan det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Den säger till hunden men han lyssnar inte. Han har hjärntumör så egentligen varför låta honom lida?

Hen kan ha ett bra liv ett tag med en tumör. Dock måste hen ju då ha mer träning på ett bra sätt. Att bara gnälla och skälla är ingen bra uppfostringsmetod för varken djur eller människor. Men om du märker att hen lider så ska du anonymt, eller inte, anmäla era grannar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hen kan ha ett bra liv ett tag med en tumör. Dock måste hen ju då ha mer träning på ett bra sätt. Att bara gnälla och skälla är ingen bra uppfostringsmetod för varken djur eller människor. Men om du märker att hen lider så ska du anonymt, eller inte, anmäla era grannar.

Okej för han går inte att få stopp på och det här har hållt på i ett par år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Okej för han går inte att få stopp på och det här har hållt på i ett par år

de uppfostrar honom på fel sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
Vill så gärna ta kol på min grannes hund. Han skäller och skäller och skäller bara man går förbi. Har ingen respekt för oss förbipasserande, vill bara ta en spade och tysta aset, man torskar på det va? Jag menar folk avlivar ju hundar jämt och ständigt jag är snäll nog att bara gå förbi den här byrackan och kanske hyssja honom lite men nu har det fan gått för långt!

´tat lungt äru bussig... Klart man blir sur när de gör sådär, men det är inte hundens fel i grunden.. skäll på "ägarna"!


   
SvaraCitera