Aviseringar
Rensa alla

Kan man anmäla detta? (bloggrelaterat)


Ämnesstartare

Jag och en kompis är lite oense.

Om man kommenterar i någons blogg i x antal inlägg, saker i stil med "Det är så intressant att läsa dagens gnäll", "allt din blogg handlar om är hur dåligt du mår, vad spännande", och sånt, och ägaren letar reda på IP-nummer, går det att polisanmäla det? Jag anser att det inte går. Hon anser att det går (och kommer säkert skämma ut sig om hon anmäler >.<)


   
Citera

Orka bry sig [tard] Det är inte svårt å IPbanna någon som kommenterat ju [confused]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Alltså, inte smågnabb. Men är det ordentliga trakasserier går det kanske.

Eller alltså, det går ju att anmäla vad som helst, men tror ej att polisen kommer göra någonting åt det. Eller vem ni nu skulle anmäla det till.

Föreslår IP-bann istället.


   
SvaraCitera

på vilket sätt skämmer hon ut sig.

Jag anser att om gjort ett val att ha en blogg får man stå ut med en del negativa kommentarer. Så länge de inte är av grövre karaktär (jag ska döda dig din jävla slyyyyna, vet var du bor!!!) är det vad bloggvärlden har att erbjuda.

Säg åt din kompis att inte uppmärksamma idioten i bloggen, plocka bara bort kommentarerna (eller publicera inte) så blir det inte lika kul att hålla på och småjävlas sen.


   
SvaraCitera

det är sånt man får leva med om man har blogg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även om personen i fråga är en föredetta vän till bloggägaren, och man har ett ganska otrevlig förflutet?


   
SvaraCitera

Det skulle väl möjligen kunna ses som förolämpning, och om man på fullt allvar orkar driva ett civilrättsligt mål till rättegång med risken att få betala dyra rättegångskostnader eftersom någon kallar en gnällig så kan man väl polisanmäla det.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

AliceT:

Även om personen i fråga är en föredetta vän till bloggägaren, och man har ett ganska otrevlig förflutet?

Ingen skillnad. Möjligen att kompisen kan fråga den elake personligen vad dennes fel är.

Är annars mest att:

Postorderhoran:

Säg åt din kompis att inte uppmärksamma idioten i bloggen, plocka bara bort kommentarerna (eller publicera inte) så blir det inte lika kul att hålla på och småjävlas sen.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Det är inte svårt å IPbanna någon som kommenterat ju [confused]

Inte heller att använda sig av en web-proxy. [rolleyes]


   
SvaraCitera

AliceT:

går det att polisanmäla det?

Det var en dement man som anmälde att någon stulit hans räkningar ur postlådan, så man får väl anmäla vadsomhelst.
Men det kommer ju definitivt inte leda någon vart om den grövsta förolämpningen är "det är så intressanat att läsa dagens gnäll"
Hon får lösenordskydda bloggen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig nån som skriver taskiga saker till mig i min blogg. kanske beror på vad man skriver om 🙂


   
SvaraCitera

Du kan alltid sätta ett lösenord på din blogg eller sluta skriva i den.

Förövrigt är dennes kommentarer långt ifrån allvarliga nog för att någon utomstående ska bry sig.


   
SvaraCitera

Du kan anmäla i princip allt, frågan är. Vem fan skulle bry sig?


   
SvaraCitera

Klart du kan anmäla, polisen kommer bah: "Ok, who cares, vi lägger det på hög"


   
SvaraCitera

"Din kompis" yeah right [zzz]


   
SvaraCitera