Aviseringar
Rensa alla

Kan man bekräfta min teori?


Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Självfallet, men alla som äter animalisk mat (hoppas jag) även äter en blandad föda av kött-, fisk- o fågel, mycket grovt bröd, mjölk, ost och självklart även grönsaker och frukt. Då får man i sig en bra blandad kost.

Dvs med animalisk föda menar jag INTE bara hamburgare gjorda på nötkött till både frukost, lunch och middag.  Tumme ned

ja, det utgår jag också från. givet de premisserna (alla som äter kött räknas som köttätare) så mår vegetarianer i snitt bättre än köttätare. de lever längre, har färre fall av hjärt- och kärlsjukdomar, osv. så du kan ju lägga av med ditt grundlösa tramsande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte de flesta kvinnor i din släkt korta? Bröst består av fett, men det finns ju också kvinnor som är gravt överviktiga med små bröst, så det ligger mycket i gener också.


   
SvaraCitera

Yamaha 125 biker: ..äter du animalisk eller vegetarisk mat?

Är detta relevant, ämnesbytare?

Jag har ätit "vanligt" dvs en del kött fram tills jag flyttade hemifrån. jag tillagar inget kött själv då jag tycker det är asvidrigt. senaste året har jag varit helt vegetarian. äter fortfarande ägg och mjölkprodukter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ja, det utgår jag också från. givet de premisserna (alla som äter kött räknas som köttätare) så mår vegetarianer i snitt bättre än köttätare. de lever längre, har färre fall av hjärt- och kärlsjukdomar, osv. så du kan ju lägga av med ditt grundlösa tramsande.

Hur förklarar du då att grönländarna som äter fisk kanske fem dagar i veckan är bland de nationaliteter i världen som lever längst och har den lägsta antalet hjärt- och kärlsjukdomar i världen just för att de får i sig sådana stora mängder omega 3 fettsyror som bl a finns i överflöd i fisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Är detta relevant, ämnesbytare?

Jag har ätit "vanligt" dvs en del kött fram tills jag flyttade hemifrån. jag tillagar inget kött själv då jag tycker det är asvidrigt. senaste året har jag varit helt vegetarian. äter fortfarande ägg och mjölkprodukter

Ja, det är det naturligtvis eftersom du beklagar dig över att...

elverpigen: ...minkropp ser ut som ett barns mer eller mindre, trots att kvinnor, åtminstone på mammas sida, har mycket kvinnliga former. jag är ändå "väldigt" lång. men ah. med små bröst och ca inga höfter + ingen midja 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Hur förklarar du då att grönländarna som äter fisk kanske fem dagar i veckan är bland de nationaliteter i världen som lever längst och har den lägsta antalet hjärt- och kärlsjukdomar i världen just för att de får i sig sådana stora mängder omega 3 fettsyror som bl a finns i överflöd i fisk?

det är väl 100% ovidkommande om du inte förespråkar en kost som de har? de äter ju allt annat än mångsidigt, och sist jag kollade nästan inget rött kött. vilket är något som de allra flesta grupper som lever anmärkningsvärt länge har gemensamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är väl 100% ovidkommande om du inte förespråkar en kost som de har? de äter ju allt annat än mångsidigt, och sist jag kollade nästan inget rött kött. vilket är något som de allra flesta grupper som lever anmärkningsvärt länge har gemensamt.

Har du någon källa som styrker att svenska vegetarianer har en lägre frekvens av hjärt- och kärlsjukdomar, är friskare och lever längre än vad svenskar som äter animalisk föda gör?


   
SvaraCitera

Yamaha 125 biker: Ja, det är det naturligtvis eftersom du beklagar dig över att...

så du menar alltså att min diet idag, som 20-åring,påverkat min kropp för 7 år sen? allt beror på att jag inte ätit kött senaste året?

Tror tyvärr du har missförstått grejer. jag har ätit DÅLIGT näringsmässigt innan, hela uppväxten, MEN kött. din mirakelmedicin kött ger alltså inte höfter och tuttar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Har du någon källa som styrker att svenska vegetarianer har en lägre frekvens av hjärt- och kärlsjukdomar, är friskare och lever längre än vad svenskar som äter animalisk föda gör?

vet inte om det gjorts någon sådan studie i sverige, men det har gjorts gott om dem i storbritannien och usa. de kan jag länka dig om det nu verkligen är så att du inte läst dem, men vill du uttala dig om näringslära så förmodar jag att du gjort det och bara vill dryga.


   
SvaraCitera

antagligen är detta bara en "nitlott" i genlotteriet. kosten har antagligen inget samband alls med min kroppsform.


   
SvaraCitera
penja

det kan påverkas av miljö ja, iaf enligt genetikdelen i min biologikurs jag läste på gymnasiet. men till största del är det ärftligt. alltså längden, brösten vet jag inget om 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Det är nog en viss skillnad att heta Gaye Bykers mot att vara en biker.  Glad  Mycket glad  Cool

är du acid biker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

så du menar alltså att min diet idag, som 20-åring,påverkat min kropp för 7 år sen? allt beror på att jag inte ätit kött senaste året?

Tror tyvärr du har missförstått grejer. jag har ätit DÅLIGT näringsmässigt innan, hela uppväxten, MEN kött. din mirakelmedicin kött ger alltså inte höfter och tuttar.

Nej, jag bara syftar på att det finns många tjejer som äter alldeles för lite bl a protein och fett och samtidigt klagar på att de är smala och saknar höfter och bröst.
Har själv en släkting som var hmmm... något för "kraftig" o hade rejäla höfter o stooora bröst. Hon satte igång att banta av bara fan och iom att kilo rasade så försvann även både höfter och bröst.   Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: är du acid biker?

Kan du förklara vad du menar med acid biker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha 125 biker:

Kan du förklara vad du menar med acid biker?

jag vill att du känner efter noga

svaret finns inom dig


   
SvaraCitera