Aviseringar
Rensa alla

Kan man betala med autogiro från ett swedbank ungdomskonto?


Ämnesstartare

Rubriken pretty much says it all.
Ska betala gymavgiften per autogiro och undrar om jag kan göra det från mitt eget ungdomskonto, de uppgifter som efterfrågas är bankens namn, clearing nr och konto nr, allt det har jag. Men kommer det att fungera, pinsamt om det inte gör det [shake]


   
Citera

Har du en inkomst av något slag så går det att sätta på autogiro, ah.


   
SvaraCitera

Kanske inte om du är väldigt ung iof men då skulle väl inte företaget gjort dealen med dig från början. Eller ska du betala en mobbare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, klart det måste finnas pengar på, hehe..
Men eru säker på att det går? För jag kan ju t.ex. inte betala räkningar med ungdomskontot.


   
SvaraCitera

zoorroo4:

? För jag kan ju t.ex. inte betala räkningar med ungdomskontot.

Då kan du antagligen inte betala autogiro heller.
Har ingen erfarenhet av ungdomskonton tyvärr men det borde ju gå att betala räkningar med kontot om det inte är ett sparkonto. Prata med bankens kundtjänst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl det som är själva grejen med ungdomskonto, att det är sjukt begränsat.. men bästa sättet att få veta är väl att gå till banken och fråga [rolleyes] Dum tråd..


   
SvaraCitera

Tja allt bra att kolla med banken. Är du osäker på ditt clearingnummer kan du alltid kolla på hitta rätt clearingnummer


   
SvaraCitera

zoorroo4:

För jag kan ju t.ex. inte betala räkningar med ungdomskontot.

Har också ungdomskonto, swedbank. Jag kan betala räkningar och har autogiro på vissa räkningar.
Hade autogiro på hyra innan, ringde till banken(bor 6 mil ifrån min bank) och de fixade autogiro till mig.
Så jag tycker bara du borde gå in till banken och se vad de kan fixa för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär i efterhand kan jag konstatera att det fungerade bra.
Jag var dock tvungen utöver min egen underskrift ha underskrift från målsman.


   
SvaraCitera