Aviseringar
Rensa alla

Kan man betala räkningar?


Ämnesstartare

Ja asså kan man verkligen betala räkningar och annat i internetbanken ?
Trots att man är under 18 år, för jag är 17 år. Jag tänkte att gå och fixa en kod så jag kan ha en sån här: Internetbank, men är lite osäker ifall jag kan betala räkningar och annat.
Och hur lång tid tar det mm.


   
Citera
Ämnesstartare

Anura:

internetbanken ?

jag skaffade sån skit först nu när jag är 19, men borde ju funka även om man är under 18


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

jag skaffade sån skit först nu när jag är 19, men borde ju funka även om man är under 18

Betala räkningar ? Jag skulle vilja betala en faktura om biljettkontroll inom 3 veckor [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade samma problem som du.

Egentligen så ska du inte få skaffa internetbank innan du är 18, men med lite tjat så brukar det gå (som i mitt fall). Däremot så kommer du inte att kunna betala räkningar via den, då du saknar ett giltigt utbetalningskonto.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Betala räkningar ?

Nevon:

Jag hade samma problem som du.

kanske borde läsa det nevon skrev då han sj vart med om det ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Egentligen så ska du inte få skaffa internetbank innan du är 18, men med lite tjat så brukar det gå (som i mitt fall). Däremot så kommer du inte att kunna betala räkningar via den, då du saknar ett giltigt utbetalningskonto.

Jo men jag kan ju skaffa internetbank ung bara jag har en personlig kod till den så det går.
Men saken är bara att jag inte vet ifall jag kan betala saker och annat med den ?[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Men saken är bara att jag inte vet ifall jag kan betala saker och annat med den ?[chocked]

fråga när du skaffar? svårare än så är det inte [party]


   
SvaraCitera

Anura:

Men saken är bara att jag inte vet ifall jag kan betala saker och annat med den ?[chocked]

Nej det kan du inte. Du kommer bara att kunna kolla saldo.

Internetbetalning med mera är en extra tjänst du får "köpa" till senare. Men du måste vara 18 för att du skall få göra detta. Så svaret är att du inte kan betala räkningar via internetbanken innan du fyller 18.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mann ska ackta sej för rekningar för då for man mer stålar över [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ja asså kan man verkligen betala räkningar och annat i internetbanken ?

Du kan betala alla räkningar genom internetbanken, det har jag själv gjort i många års tid och skulle inte vilja vara utan det. Däremot är det möjligt att internetbanken har en åldersgräns, men det vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag skulle vilja betala en faktura om biljettkontroll inom 3 veckor [crazy]

om du menar att du åkte fast med att planka så är du ju bara dum ifall du ger han dina personupgifter[no-no][no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera