Aviseringar
Rensa alla

Kan man bleka mörkt hår?


Ämnesstartare

Jag har väldigt mörkt tjockt hår, men funderar på att bleka det blont till jul eller nått. Kommer det bli blont eller nån konstig färg. Sliter det enormt på håret?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det ska väl inte vara helt omöjligt? [smile]


   
SvaraCitera

klart det går, det som är meningen ju : S ingen vits att bleka det om man redan är blond liks!: S


   
SvaraCitera

blir kanske orange


   
SvaraCitera

om du bara gör det en gång alltså


   
SvaraCitera

om du är jättemörk naturligt kommer det ju bli en jättetydlig utväxt dock, om du inte bleker typ en gång i månaden : 8


   
SvaraCitera

Det kommer ju slita mycket på håret men det går. Blir många blekningar. I början kommer det att vara orange eller pissgult, men ha tålamod.


   
SvaraCitera

Mörkt tjockt hår är fint ju.
Förstör det inte!


   
SvaraCitera

Det fungerar, men det kan ta många gånger och tid tills det blir som du vill ha det. Och som någon redan sagt blir det en rejäl utväxt om du inte bleker det ofta, vilket förmodligen leder till slitet hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det funkar. Blek några gånger och lägg på en askblond ton för att motverka det gula. Och använd silverschampoo. En dyr process och med mycket slit på håret. Men vill man så.


   
SvaraCitera

Nu ska du få höra!! Jag gjorde detta senast idag! [bigsmile]

Först använde jag en avfärgning som tog bort de konstgjorda pigmenten.. (inte röda pigment) Då fick jag ungefär mig naturliga färg, lite rödare än vanligt.. har typ tråkig ljusbrun/råttfärgat naturligt.

Sen gick jag till frisören och där blekte hon slingor i mitt hår, den gula tonen som ofta blir när man bleker tog frisören bort genom att "nyansera" färgen.. hon stoppade i nåt slags askpärlemor-grejs i håret som gjorde färgen mindre gul/röd-aktigt!

Så nu har jag typ väldigt ljustbrunt eller mörkblont hår med ljusa slingor..
Sen får du bara fortsätta att göra blonda slingor för att få det ljusare..

Att bleka hela håret fungerar sällan eftersom det blir orange då, och oftast blir det gulare i hårbotten och mörkt orange i topparna!

Så mitt råd: Gör som jag och gå till en frisör!! Tycker du att det är dyrt så fråga om dom har någon elev/praktikant.. Jag gjorde hos en praktikant, hon blekte slingor i hela mitt hår för 350 kronor och det blev jättebra!! [y]


   
SvaraCitera

GreedIsNine:

Jag har väldigt mörkt tjockt hår, men funderar på att bleka det blont till jul eller nått. Kommer det bli blont eller nån konstig färg. Sliter det enormt på håret?

fett svårt om man har färgat mörkt och ska bleka. då blir man fjortizz me blond i hårbottnen och sen oranget/gult uttonat. Men om du inte har färgat tidigare går de asbra!


   
SvaraCitera