Aviseringar
Rensa alla

Kan man bli för empatisk? Gillar inte när kompisar kommenterar andras utseende och så..


Jag blir ledsen när oftast en eller 2 av mina vänner kallar mig ful eller tjock även fast jag inte är tjock men lite mer än dom då. Stör mig också världigt mycket på att en av dom ska fan alltid kommentera att jag har finnar (inte många kanske bara en eller 2) och säger typ "Du har finnar" och han jävla lillebrosa fan jag undrar om deras föräldrar lär deras barn att vara hyfsad mot gästerna[mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

HealTheWorld:

Känner att jag bryr mig för mycket. Polare fäller någon ful eller tjock kommentar om någon och jag tar väldigt illa upp då jag tycker det är så jävla taskigt att kalla andra fula, även om man inte säger det direkt till personen så tycker jag det är jävligt fel.Jag kan bli lite ledsen faktiskt. Det här gör att jag kan hamna i många löjliga diskussioner om huruvida det är fel eller inte att kalla andra fula. Deras argument varje gång "dom hör inte oss så det gör ju ingenting" men jag brukar undra om dom själv inte känner något med personerna dom snackar om.. Det slutar med att jag "förlorar" och vi börjar snacka om något annat.Vad tycker ni? BTW - En händelse i skolan häromdagen då en av mina vänner skrattar åt en annans profilbild, kommentarerna på bilden "haha kanin" "fyfan vad ful haha".. Jobbigt att hamna i diskussioner med kompisarna när alla är emot mig också.

Varför hänger du med dom? Ni verkar inte vara lika även fast ni kanske har kul annars, men såna som säger så är väldigt omogna.


   
SvaraCitera