Aviseringar
Rensa alla

Kan man bli kär i någon man endast pratat med på nätet?


Ämnesstartare

Vad tycker ni? Kan man skapa en nära relation eller till och med bli kär i någon man bara snackat med på nätet? Varför är det så i så fall??


   
Citera

Kan du det?


   
SvaraCitera

emma_janj93:

Vad tycker ni? Kan man skapa en nära relation eller till och med bli kär i någon man bara snackat med på nätet? Varför är det så i så fall??

Ja det kan man. Har själv blivit det, två gånger till och med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte.. jag är helt förvirrad!! [sad] Jag känner ju egentligen inte honom eftersom jag bara pratat med honom på msn. Eller?? Jag kanske bara känner spänning?


   
SvaraCitera

Nja, men betuttad [crazy]

Meeen, det beror ju på vad du har för definition av kärlek, för mig är det ju "djupa" känslor som kan ta mycket lång tid att nå, även om man träffar varandra IRL [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen_med_hjärtat:

Ja det kan man. Har själv blivit det, två gånger till och med.

Men kändes det inte annorlunda eftersom du inte träffat personen i fråga?


   
SvaraCitera

Beror helt på. Men ja, det tycker jag nog.


   
SvaraCitera

aah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Meeen, det beror ju på vad du har för definition av kärlek, för mig är det ju "djupa" känslor som kan ta mycket lång tid att nå, även om man träffar varandra IRL [crazy]

Tror du inte man kan få dom djupakänslorna innan man träffat killen? För jag känner ju någor för honom, men det kan väl egentligen inte vara kärlek??


   
SvaraCitera

hmm... Varför inte? Det är ju framförallt personligheten som betyder något. Dock att bli kär är lite väl överdrivet skulle jag tro. Då bör man ha träffat denna person i verkligheten och umgåts några gånger. -De flesta är inte densamma i verkligheten som på nätet. Däremoet en väldigt nära, fin och stark relation kan uppstå.


   
SvaraCitera

Nintendo:

betuttad

Jag önskar att jag fick vara betuttad [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

-De flesta är inte densamma i verkligheten som på nätet. Däremoet en väldigt nära, fin och stark relation kan uppstå.

Jo jag kanske borde träffa honom också.. men tänk om denhär "nykära" känslan försvinner när jag träffar honom? Är det spänningen över internet som skapar dessa känslor eller varför känner jag så?? [sad]


   
SvaraCitera

emma_janj93:

Men kändes det inte annorlunda eftersom du inte träffat personen i fråga?

Nja egentligen inte eftersom jag hade så pass starka känslor, men det är klart att det känns lite annorlunda. Framför allt kände jag en väldig längtan efter att få träffa personen, men eftersom avståndet är stort så blir det naturligtvis lite svårare. Dock har jag inte gett upp och kommer aldrig att göra det. När den dagen man får chansen att bli riktigt kär, så tycker jag att man ska ta den!


   
SvaraCitera

Nintendo:

betuttad

i den den skriver sig vara


   
SvaraCitera

Ja, det skulle jag nog vilja påpeka att man kan.


   
SvaraCitera