Aviseringar
Rensa alla

Kan man byta folktanvården?


grisen
Ämnesstartare

Hej!

Min tandläkare drog ut min tand(det tog 40 minuter) och sen fanns det rester kvar som jag började dra ut. Idag gick jag där och fick vänta 20 minuter för att få komma in medans en annan tjej satt och de kom och sa förlåt å blabla för hon fick vänta 4 minuter. När jag väl gick in berättade jag att jag blöder nu efter en månad och att jag började dra ut rester av tanden å att det känns obehagligt. Hon sa att det är omöjligt men efter jag visat en del tanden jag drog ut sa hon att det kan hända att ngt lossnar när man drar ut tanden blablabla... Sen nämde jag att det vore nog bra att göra röntgenbild så jag är säker att det inte finns nåt kvar men så pilade hon lite på hålet och sa att den läcker fint och att jag kan gå hem.
Gick ut som ett bi utan att tacka för mig eller så.

Jag vet att man måste gå till tandvården som ligger typ nära, men finns det möjlighet att byta om man är missnöjd?


   
Citera

Ja


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Bump


   
SvaraCitera

man får gå till vilken som helst och byta hur man vill

jag var skriven på en folktandvård men jobbar i en stad typ 4 mil ifrån den, så jag ringde till min folktandvård (hade fått tid för undersökning) och frågade om jag inte kunde få en tid hos en folktandvård i staden jag jobbar istället och det var inga problem! visserligen ligger dessa folktandvårdar i samma landsting, kanske är skillnad om man byter till annat landsting.. men som jag förstått det vill du bara gå till en annan i samma stad?


   
SvaraCitera

nu är jag dessutom skriven på folktandvården i staden jag jobbar i, blev det tydligen automatiskt eller nåt [tard]


   
SvaraCitera

Man kan skriva sig på vilken mottagning man vill. Även privata sådana.


   
SvaraCitera