Aviseringar
Rensa alla

Kan man få ett vanlig slutbetyg med 2500 poäng?


Ämnesstartare

Ja. som rubriken lyder. Min vän fick nämligen 2400 poäng tror jag. Eller ja, han fick saknat betyg i Projektarbete. Men lyckades ändå komma med vanlig slutbetyg, säger han i alla fall. Nu kommer jag gå ut gymnasiet förmodligen med 2400 poäng (saknat betyg i moderna språk steg 2). Kan jag också få ett vanlig slutbetyg?


   
Citera

Man får väl ändå bara ett samlat betygsdokument om man inte lyckas uppnå 2500 poäng [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

Man får väl ändå bara ett samlat betygsdokument om man inte lyckas uppnå 2500 poäng

ja. men min kompis fick ju vanligt slutbetyg trots att han saknade betyg i projektarbete (100 p). Han gick då ut med 2400 p tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag har fattat det rätt så måste du tenta av streck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja då får du slutbetyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja då får du slutbetyg

säker?


   
SvaraCitera

Anura:

ja. men min kompis fick ju vanligt slutbetyg trots att han saknade betyg i projektarbete (100 p). Han gick då ut med 2400 p tror jag.

tror ej på det
projektarbete är dessutom kärnämne...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

projektarbete är dessutom kärnämne...

det är det väl inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Streck är värre, men IG går ju.

Fast man kan ju ta bort vissa poäng, visst? Vet inte hur mycket man ska ha, men jag har fått ta bort 150 poäng och kan fortfarande ta studenten utan kompletterat betyg.


   
SvaraCitera

Anura:

det är det väl inte?

sorry hade fel, det räknas inte till kärnämne, men det är obligatoriskt iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

säker?

ja. För jag har svårt att tro att en av stockholms större gymnasieskolor skulle ge ut slutbetyg bara för att.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja. För jag har svårt att tro att en av stockholms större gymnasieskolor skulle ge ut slutbetyg bara för att.

va? Jag går dock inte i stockholms gymnasieskola


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hoppas du kommer läsa till tarmläkare förresten.


   
SvaraCitera