Aviseringar
Rensa alla

Kan man få hög status som hälsokille?


Ämnesstartare

Jag är ju uppenbarligen två olika personer. Ena dagen är jag hälsokillen som tränar hårt, äter rätt, sover vid rätt tillfälle och allt det där för att man ska må bra. Problemet där är att det hämmar mitt sociala liv.

Har ju varit i barsvängen ett antal år. Förut sket jag i vilket, kunde kröka fredag o lördag utan en tanke på konsekvenserna, jag gillade det så!

Men jag blir ju inte yngre, och sista tiden har jag haft magproblem, trötthet och ingen ork att dra ut och festa på helgerna. I synnerhet inte när man bor i en bondhåla och har minst en timme in till stan. Och alla polare har flyttat hemifrån så man kan inte sitta och busskröka som på den gamla goda tiden.

Nu när jag uppenbarligen är känslig för alkohol spelar inte det störst roll. Jag mår illa, blir ibland deppig och nu senast sjuk när jag dricker. Har jag blivit för gammal eller nåt? Är 22 nu och har som sagt kört väldigt hårt i mina dar. 

Så till poängen då, ska jag börja köra en hälsosam livsstil och sluta kröka? Isåfall, hur ska jag få mitt sociala liv att gå ihop?


   
Citera
Ämnesstartare

vet inte om det är dåliga gener, dåligt leverne eller svag karaktär som ligger till grund för dina krämpor, men inte fan är det ålder i alla fall. 


   
SvaraCitera

tror ditt sociala liv skulle må bra av personlighetsförändring

eller ja, om du är samma person irl som på um

men svar på din fråga: hälsokillar är väl nice mendå får du kanske använda badoo för att träffa nya brutter


   
SvaraCitera

hälsokillar verkar populära på badoo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
hälsokillar verkar populära på badoo

visste att det fanns en anledning till att jag inte använder det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart man kan få det, hälsosam skalle = hälsosam kropp, båda jobbar tillsammans. Sömn är också viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är väldigt hälsosam kan jag säga men det har inte hämmat mitt sociala liv. Har ofta börjat gå ut nykter ofta på senaste tiden, både nyttigt och billigt. Sen när man vant sig att gå ut nykter är det så skönt att gå ut och dricka nån gång. Mycket roligare än innan! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
tror ditt sociala liv skulle må bra av personlighetsförändring

eller ja, om du är samma person irl som på um

men svar på din fråga: hälsokillar är väl nice mendå får du kanske använda badoo för att träffa nya brutter

Nja asså de flesta jag umgås med är som jag. Vi är inte så jävla pk vi tycker feminister är förvirrade men irl är vi så på ett skönt sätt, när man läser saker på internet är för det första ordet lite mer fritt. Lätt att man skriver saker man har svårt att yttra irl men ändå vill få ur sig. Alla har vi saker som vi grubblar på ibland, så enkelt är det. Dessutom är det lättare att misstolka personer på internet än irl. Bara ta som exempel när folk inte använder smileys i ett sms kan folk tycka att personen är dryg eller tro att denne är sur, sånt förekommer. Badoo har jag haft i snart ett år, inga resultat hittills.

Burgfitta:
Jag är väldigt hälsosam kan jag säga men det har inte hämmat mitt sociala liv. Har ofta börjat gå ut nykter ofta på senaste tiden, både nyttigt och billigt. Sen när man vant sig att gå ut nykter är det så skönt att gå ut och dricka nån gång. Mycket roligare än innan! 😉

Jomen jag har festat nykter flera gånger förut. Dock gäller det att nästan direkt komma in i ett schysst mood. Blir det alltför stelt finns risken att hela kvällen blir det såvida man inte dricker.

JensAndreas:
Klart man kan få det, hälsosam skalle = hälsosam kropp, båda jobbar tillsammans. Sömn är också viktigt.

Jag får väl intala mig att det stämmer, men det handlade mer om ifall jag kan bli mer social även om jag avstår att kröka och lever sunt.

Leijonsparf:
vet inte om det är dåliga gener, dåligt leverne eller svag karaktär som ligger till grund för dina krämpor, men inte fan är det ålder i alla fall. 

Kan vara min hypokondri som gjort mig orolig och skickat fel signaler. Hela tiden försöker jag intala mig att inget är fel, men så dyker det upp skitsaker som gör mig distraherad, och framförallt nojig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
       

Jag får väl intala mig att det stämmer, men det handlade mer om ifall jag kan bli mer social även om jag avstår att kröka och lever sunt.
     

Livet blir vad man gör det till vettu, är väl det enda svaret jag kan komma på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man blir bättre med tiden (mindre stel)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burgfitta:
Man blir bättre med tiden (mindre stel)

Det känns dock som jag blir mindre karismatisk med åren och isolerat mig mer i min paranoida bubbla.Till exempel, jag fick bara 30 gratulationer när jag fyllde år i våras. Så min popularitet har ju uppenbarligen minskat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skaffar sig stekiga materiella ting så är alla problem i världen lösta! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raggaren:
Man skaffar sig stekiga materiella ting så är alla problem i världen lösta! Blink

Tips?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:

Tips?

Köp en snordyr klocka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raggaren:

Köp en snordyr klocka!

Okej vad för klocka? Förutom Rolex.


   
SvaraCitera