Aviseringar
Rensa alla

kan man gå gymnasiet på distans?


Ämnesstartare

vet någon?


   
Citera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grub:

ja

berätta hur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yep, komvux o så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

yep, komvux o så.

men jag är bara 17


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prata med syon
det går annars med folkhögskola..


   
SvaraCitera
Paseo

jajamen. jag gick gymnasiet på distans 1 år när jag va sjuk ist för å ta 1 år ledigt så jag kunde ta studenten när de va tänkt från början.
jag fick ingen plats på korrespondentgymnasiet pga dom sa det va 1 års väntetid, men det va ett par år sedan nu så prova å ring dom.
jag kom in på det lokala gymnasiet där ma o pa bodde istället pga dom är väldigt flexibla å går med på att ge distansstudier till den som vill. så det va verkligen tur. tanums gymnasium futura heter det. kanske kan du få kontakt med dom också även om det ligger långt från dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

prata med syon det går annars med folkhögskola..

Paseo:

jajamen. jag gick gymnasiet på distans 1 år när jag va sjuk ist för å ta 1 år ledigt så jag kunde ta studenten när de va tänkt från början.jag fick ingen plats på korrespondentgymnasiet pga dom sa det va 1 års väntetid, men det va ett par år sedan nu så prova å ring dom.jag kom in på det lokala gymnasiet där ma o pa bodde istället pga dom är väldigt flexibla å går med på att ge distansstudier till den som vill. så det va verkligen tur. tanums gymnasium futura heter det. kanske kan du få kontakt med dom också även om det ligger långt från dig.

måste gå kvar i samma skola. vill jobba samtidigt.


   
SvaraCitera
Paseo

amsi:

måste gå kvar i samma skola. vill jobba samtidigt.

fråga skolan [smile] vissa skolor ger distansutbildningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

fråga skolan vissa skolor ger distansutbildningar.

hoppas. fast jag kommer nog aldrig få av mina päron. är så hemskt skoltrött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

jag är bara 17

Man kan få speciella tillstånd från sin kommun, jag fick tillstånd att börja plugga på komvux när jag var i din ålder efter att jag hoppade av första gymnasieåret. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet en tjej som gjorde detta, hon läste sista året på gymnasiet på distans. Hon behövde bara lämna in en ansökan så var det klart. Hon fick dock läsa upp sina betyg på komvux sen efter studenten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

....


   
SvaraCitera

Det kommer inte gynna dig något att plugga på distans. Arbetet kommer inte bli gjort. Du har brist på motivation. Och oavsett om du läser distans eller ej så kommer det ej gå. Jag rekommenderar att du försöker ändå, det är tufft. Är också sjukt skoltrött men kämpar mig igenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wiieee11:

Det kommer inte gynna dig något att plugga på distans. Arbetet kommer inte bli gjort. Du har brist på motivation. Och oavsett om du läser distans eller ej så kommer det ej gå. Jag rekommenderar att du försöker ändå, det är tufft. Är också sjukt skoltrött men kämpar mig igenom.

Denna unge man har uttalat kloka ord.


   
SvaraCitera