Aviseringar
Rensa alla

Kan man ha sex innan man tagit alla tre sprutorna mot livmoderhalscancer?


Ämnesstartare

Undrar om man kan ha sex innan man tagit alla tre sprutorna mot livmoderhalscancer? [smile]


   
Citera

Ja, det kan man. Du är dock inte fullt skyddad varken innan eller efteråt, men det är mindre risk att få cancer om du tagit alla sprutorna.


   
SvaraCitera

använd kondom ba


   
SvaraCitera

Röd vecka är brun vecka.

Gäller i flera fall än bara röda veckor.


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Röd vecka är brun vecka. Gäller i flera fall än bara röda veckor.

Men sluta lura flickebarnet!!! [no-no]


   
SvaraCitera

elverpigen:

Men sluta lura flickebarnet!!!

[ops]


   
SvaraCitera

Personligen har jag aldrig varit ett fan av vacciner, ju fler saker du inte vaccinerar dig mot, ju mindre risk får du att råka ut för sjukdomar o.s.v! [party]


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

jag har inte tagit dom o jag och min pojkvän har sex jätte mkt när vi träffas 🙂


   
SvaraCitera

bcsc:

jag har inte tagit dom o jag och min pojkvän har sex jätte mkt när vi träffas 🙂

Spelar väll ingen roll hur mycket sex man har, räcker med att det skett överhuvudtaget.

Dock sa en kompis till mig att Gardasil inte är ett fullgott skydd oavsett om du sexdebuterat eller ej, då det inte står emot alla cancersorter som kan drabba livmodern, men några är bättre än inga tyckte jag! [smile]


   
SvaraCitera

m ja e levande bevis


   
SvaraCitera

nej det förstår du väll, alla som inte är vaccinerade mot det är ju drabbade så atte


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

Isawien:

Spelar väll ingen roll hur mycket sex man har, räcker med att det skett överhuvudtaget.Dock sa en kompis till mig att Gardasil inte är ett fullgott skydd oavsett om du sexdebuterat eller ej, då det inte står alla cancersorter som kan drabba livmodern, men några är bättre än inga tyckte jag!

jaha 🙂


   
SvaraCitera

Avråder dig till att ta sprutorna. Tog första för inte så länge sedan vi var 3 stycken (av ca. 30) som blev sängliggandes i 2 veckor med illamående, yrsel, feber, värk, allting blev alldeles "dimmigt" eller hur jag ska förklara det. Vet flera som fått biverkningar. Mina kommer och går fortfarande och läkarna säger att Ja det beror antagligen på vaccinet 🙂


   
SvaraCitera

S3ON:

Personligen har jag aldrig varit ett fan av vacciner, ju fler saker du inte vaccinerar dig mot, ju mindre risk får du att råka ut för sjukdomar o.s.v!

antar du fått dessa resultat utifrån egna empiriska studier?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

antar du fått dessa resultat utifrån egna empiriska studier?

Är ju bara att kolla på vaccinationshetsen för svininfluensan. Så många liv som förstörts för att man vaccinerade sig mot något som visade sig vara helt ofarligt.


   
SvaraCitera