Aviseringar
Rensa alla

Kan man hoppa över julen?


smisk
Ämnesstartare

Någon som har erfarenhet eller dylikt?
Tror inte jag upplevt en bra jul på över 10 år. Och nej, det handlar tyvärr inte om att jag inte fått de leksaker jag vill ha.

Ingen här som vill hoppa över julen med mig? 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag vill [sad] Jobbigt med att ge/få presenter.


   
SvaraCitera

Kommer din familj och släkt freaka om du strejkar?


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag vill [sad] Jobbigt med att ge/få presenter.

Presenterna struntar jag i. Jag gillar att ge saker, vilken tid på året det än gäller. Det är allt det andra jag har svårt för. Mest för att jag inte fått uppleva det :/


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Unexpected:

Kommer din familj och släkt freaka om du strejkar?

Har inte så mycket val. Kommer släpas med till mormor och bli tvångsmatad tills det växer skinka ur öronen. Sedan ska man sitta där och låtsas vara glad trots att man vet att ingen är det.


   
SvaraCitera

Nej, det är roligt att få saker.


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Homunculi:

Nej, det är roligt att få saker.

Roligare att ge. [no-no]


   
SvaraCitera

smisk:

Presenterna struntar jag i. Jag gillar att ge saker, vilken tid på året det än gäller. Det är allt det andra jag har svårt för. Mest för att jag inte fått uppleva det :/

Barrane julgran eller plast som man vilket fall som helst får städa upp efter, äta sig fet på kakor, ändra alla möbler till julsaker och baka misslyckade pepparkakor.

weeeeei


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Harpyja:

Barrane julgran eller plast som man vilket fall som helst får städa upp efter, äta sig fet på kakor, ändra alla möbler till julsaker och baka misslyckade pepparkakor.

Precis 🙁 Allt detta för en enda dag, som ändå blir misslyckad.


   
SvaraCitera

hoppar gärna över julen


   
SvaraCitera

julafton är överreklamerat, man käkar lite, utbyter lite presenter och sist sticker till en polare och tar en jule-snapps.

värre än så behöver det inte vara [smile]


   
SvaraCitera

smisk:

Roligare att ge.[no-no]

Saker man får varar längre än goda känslor. [no-no]


   
SvaraCitera

Min kusin införde en sådan förra året. Den enda som reagerade var mormor, hon blev helt förstörd och trodde att min kusin vänt dem ryggen för att aldrig mera "Ha släktkalas" igen. [smile]


   
SvaraCitera

Jag ska för första gången på fjorton år spendera julen med biologiska släktingar. Det ger mig en glad mun.


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

too_bored_to_die:

värre än så behöver det inte vara [smile]

Om man är 17 och fången i sitt hem så 🙁

Homunculi:

Saker man får varar längre än goda känslor. [no-no]

Mja, beror på kvalitén.

Simnudel:

Jag ska för första gången på fjorton år spendera julen med biologiska släktingar. Det ger mig en glad mun.

Jag skulle ge allt för att slippa mina släktingar under julen... 🙁


   
SvaraCitera