Aviseringar
Rensa alla

Kan man hoppa över julen?


smisk:

Mja, beror på kvalitén.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag skulle gladeligen hoppa över julen. Meningslösare högtid finns inte. Och de som kommer med argumentet att det är trevligt att träffa släkten, det finns 364 dagar till på året.
Tyvärr är det så att jag är utrustad med en mormor som förmodligen skulle avlida om jag ens nämnde tanken på att sitta på en strand med en kall öl och en grillad stek i handen på julafton.


   
SvaraCitera

Jag får hela släkten hem till mig och det bli jävligt Högljutt runt 30pers och man springer fram och tillbaka


   
SvaraCitera

Men är det inte lättare att smita iväg från julen när jusst hela släkten är samlad? Här är det bara mamma och hennes släp.


   
SvaraCitera

smisk:

Jag skulle ge allt för att slippa mina släktingar under julen... 🙁

Kan du inte försöka förklara för dina föräldrar hur du känner?


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

KiloDelta:

Tyvärr är det så att jag är utrustad med en mormor som förmodligen skulle avlida om jag ens nämnde tanken på att sitta på en strand med en kall öl och en grillad stek i handen på julafton.

åh, det vill jag göra nästa jul.

Heidi NÄTVANDRARNA:

Kan du inte försöka förklara för dina föräldrar hur du känner?

Äh, de känner väl lite likadant. Men de tycker att man lika gärna kan fira julen och få lite bra familjestämning i lägenheten, ungefär. Jag gör det mest för deras skull.


   
SvaraCitera

smisk:

Kan man hoppa över julen?

NEJ! [mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

Lycka till


   
SvaraCitera

smisk:

åh, det vill jag göra nästa jul.

Jag tror jag ska göra det nästa år.

Nä, jul, födelsedagar och nyår är riktigt meningslösa helger. Nyår är bara en värdelös anledning att supa sig redlös (inte för att jag klagar, men det är eg. inte mer speciellt än någon annan dag. Och varför fira att man har ett år mindre kvar att leva?) Jag gillar att vara bitter[bigsmile]


   
SvaraCitera

smisk:

Äh, de känner väl lite likadant. Men de tycker att man lika gärna kan fira julen och få lite bra familjestämning i lägenheten, ungefär. Jag gör det mest för deras skull.

Då kanske de förstår än bättre om du väljer att inte fira i år? Att fira jul borde ju inte vara tvång utan en möjlighet för dem som vill.
Jag förstår så klart att det inte är så enkelt men om du verkligen inte vill fira så borde du få bestämma själv. Vad tycker du?


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Heidi NÄTVANDRARNA:

Vad tycker du?

Det är ju sant förstås, men jag vet inte riktigt vad jag skulle göra istället. Om jag bara skulle sitta på mitt rum skulle de väl se det som ett tecken på tonårs-revolt. [rolleyes]


   
SvaraCitera

smisk:

Det är ju sant förstås, men jag vet inte riktigt vad jag skulle göra istället. Om jag bara skulle sitta på mitt rum skulle de väl se det som ett tecken på tonårs-revolt. [rolleyes]

vem var skulle du hellre spendera den ? eller vad skulle du hellre göra den dagen ?


   
SvaraCitera
smisk
Ämnesstartare

Nick15:

vem var skulle du hellre spendera den ? eller vad skulle du hellre göra den dagen ?

Jag skulle vilja sitta och bara vara, tror jag. Inte göra något speciellt.


   
SvaraCitera

smisk:

Jag skulle vilja sitta och bara vara, tror jag. Inte göra något speciellt.

önskar att jag kunde göra så under jul[cry]


   
SvaraCitera

Harpyja:

Jobbigt med att ge/få presenter.

Unexpected:

familj

Nick15:

jävlig


   
SvaraCitera