Aviseringar
Rensa alla

Kan man leva utan alkohol?


Det går väldigt bra att leva utan alkohol.

Smilen: Tänk er, aldrig kul i hela livet.

Trollar du eller?


   
SvaraCitera

Smilen: Alla borde vara fulla då som är vuxna.

aristoteles: ...nä

Smilen: Sedan dricker man så man inte blir jobbig eller skadar sig själv.

aristoteles: ...nä

Armagedon: Trollar du eller?

Började också undra detta när jag läste det han skrev om att man dricker så att man inte blir jobbig eller skadar sig själv.

Hjärta


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Storchen84:

Började också undra detta när jag läste det han skrev om att man dricker så att man inte blir jobbig eller skadar sig själv.

Hjärta

Man skadas fysiskt av alkohol.


   
SvaraCitera

Smilen: Alla borde vara fulla då som är vuxna.

aristoteles: ...nä

Smilen: Sedan dricker man så man inte blir jobbig eller skadar sig själv.

aristoteles: ...nä

.

Armagedon: Trollar du eller?

Började också undra detta efter det han skrev om att man dricker så man inte blir jobbig eller skadar sig själv.

Hjärta


   
SvaraCitera

Smilen: Hur svårt är det att leva utan alkohol? Tänk er, aldrig kul i hela livet.

Jag hoppas att du trollar. Eller beh;över jag kontra med att tråkiga personer behöver alkohol för att verka "roliga"?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Orange:

Jag hoppas att du trollar. Eller beh;över jag kontra med att tråkiga personer behöver alkohol för att verka "roliga"?

Tråkiga människor är "Guds barn" och aldrig dricker.


   
SvaraCitera

Smilen:

Tråkiga människor är "Guds barn" och aldrig dricker.

Så man ska vara en troende person för att aldrig dricka? Grattis till att du har bra koll på världen.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Orange:

Så man ska vara en troende person för att aldrig dricka? Grattis till att du har bra koll på världen.

Jag har bättre koll än du tror. Trista människor och otrevliga ofta.


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

ja det är klart det gör. 


   
SvaraCitera

Inte det minsta svårt, mår bara dåligt av alkohol


   
SvaraCitera

Smilen: Tänk er, aldrig kul i hela livet.

Egentligen är det tragiskt att man behöver alkohol för att kunna ha roligt.

Smilen: Hur svårt är det att leva utan alkohol?

Jag skulle nog helt och hållet kunna leva utan alkohol om jag helt lagligt skulle kunna ersätta alkoholen med Cannabis.

Men ser jag lite seriösare på det hela... visst jag tycker det är gott med en kall starköl en varm sommardag och så sent som idag så började jag dagen dvs min frukost med rysk banantårta, smörgåstårta och en halv flaska iskall KIR. För att avsluta med några koppar starkt kaffe och en halv flaska starkvinsglögg.

Det trista med alkohol är att alltför många inte kan dricka alkohol och ha roligare utan när alkoholen går in så går vettet ur. Dvs alkoholen är dessvärre alltför mycket förknippat med VÅLD och MISSHANDEL. Tumme ned    Arg


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner: Egentligen är det tragiskt att man behöver alkohol för att kunna ha roligt.

Det kan jag, men nu när det är storhelger så är det många som dricker och vill ha roligt. Tänk om alla var nyktra på torsdag?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner: Det trista med alkohol är att alltför många inte kan dricka alkohol och ha roligare utan när alkoholen går in så går vettet ur. Dvs alkoholen är dessvärre alltför mycket förknippat med VÅLD och MISSHANDEL. Tumme ned Arg

Jag misshandlar aldrig någon eller utför våld. Jag blir snarare lugnare i sinnet av alkohol än våldsam.


   
SvaraCitera

Smilen: Det kan jag, men nu när det är storhelger så är det många som dricker och vill ha roligt. Tänk om alla var nyktra på torsdag?

Jo, jag förstår hur du tänker. Å andra sidan skulle säkert polisens fylleceller gapa tomma och sjukhusens akutavdelningar som magpumpar folk som druckit för mycket också gapa tomma. Och tänk på alla som i fyllan och villan ska smälla av nyårsraketer och smäller bort fingrar istället.

Smilen: Jag misshandlar aldrig någon eller utför våld. Jag blir snarare lugnare i sinnet av alkohol än våldsam.

Jag tillhör också dom som blir "glad" av att dricka men dessvärre gäller inte detta alla. Även om det kanske bara är någon procent som blir våldsamma när de dricker så är detta otroligt trist. En släkting till oss är världens snällaste när han är nykter i veckorna men när han dricker så far fan i gubben och han blir både bråkig, våldsam och även ibland misshandlar sin fru och det är ju jävligt obehagligt.


   
SvaraCitera