Aviseringar
Rensa alla

Kan man må såhär dåligt av antibiotika?


Ämnesstartare

Hej, för lite över en vecka sedan så var jag på vårdcentralen pga att jag hade ont i mitt ena öga. Det visade sig vara en vagel, jag fick då antibiotika utskrivet.

Två dagar efter att jag hade börjat med antibiotikan så började jag må jätte dåligt. Jag fick ont i magen och mådde illa. Och så fortsatte det resten av veckan. Under veckan så kunde jag äta lite men inte mycket.

Jag slutade med antibiotikan en dag för tidigt, för att jag mådde så dåligt. Men dagen innan jag slutade och tills nu, 4 dagar efter jag slutat. Så mår jag ännu sämre, jag mår extremt illa, har extremt ont i magen och jag kan inte äta överhuvudtaget.

Jag mår verkligen inte bra. Och börjar bli orolig, eftersom att min kropp knappt fått i sig mat på över en veckan. Jag kan dricka men inte så mycket. Så min kropp får inte sig mat och knappt vätska. Jag har även ont i huvudet, är extremt trött och är yr. Början även se som svarta fläckar.

Vad kan man göra? Vill inte störa sjukvården i onödan, men jag orkar inte ha det såhär längre. Och jag har ingen aning om det beror på antibiotikan eller något annat. Men känns konstigt om det är antibiotikan eftersom att det var en sån liten mängd.


   
Citera

Ring 1177. Vårdguiden. Då kan du ju prata med dem och se vad de säger! Glad Krya på dig!


   
SvaraCitera

Jag tror verkligen inte det vore i onödan att kontakta vården. Du kan ju alltid börja med att ringa 1177.


   
SvaraCitera

Låter som att någon har en klen mage som inte klarar av lite antibiotikaCool


   
SvaraCitera