Aviseringar
Rensa alla

Kan man påverka sin längd/göra att man blir längre?


Ämnesstartare

Hahah, hej.
Jag var precis hos skolsyster där jag mätte mig.
Jag har precis fyllt 14 år, går i åttan och är bara ynka 147cm. [n]
Var också och kollade ryggen, somblivit mycket sneare sen förra året, och då la syster till "..men det är bara för att du snart är färdigväxt :):):):))::)"
Och jag t yp "JAHA=!?!?!?!?!"
Tänker väl inte leva mitt vuxenliv under 150-strecket, liksom, åhh.
Visserligen är jag asiat, och mina föräldrar är inte så långa. Mamma 159 och pappa 172, men min storebror blev iallafall 168. Jag vill iallafall bli 160. ):
De flesta i min klass är nu runt 165-170 iallafall, och där går jag på snart 150.. [confused]
Fick min mens förra året och så, men betyder det att jag kommer stanna i denna längden och inte växa mer?
ISåfall, finns det något sätt man kan påverka det på och så, hehe?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du lär stanna i den längden mer eller mindre, lev med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exogenesis:

ISåfall, finns det något sätt man kan påverka det på och så, hehe?

Inget nyttigt. Inget som är värt det.

Det bästa är att erkänna att det inte gör så stor skillnad på om man är lång eller kort. Man är ju människa i vilket fall.

Kan låta hårt men det är som Dan säger. Lev med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Acceptera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet många som inte är längre än 1.60 så jag tycker inte det är så konstigt. de finns sätt men inget jag tycker du ska göra och nej tyvär kommer du nog inte bli mycket längre men va gör de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är det som är så farligt med att vara kort?


   
SvaraCitera

att din rygg är sned, är det skolios? sådant kan, i svåra fall, opereras och man får då ett par cm till på sin totala kroppslängd. Det kommer inte göra speciellt mycket åt din längd, så du får nog acceptera att du ligger under genomsnittet längdmässigt.

(kan tillägga att jag fick mens för över fem år sedan men fortfarande växer lite, var väl ca 162-165 nånting då, nu är jag en decimeter längre. Är arton. Det behöver alltså inte vara helt "kört" för dig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yayaya, sure. Jag har kind of accepterat att jag är så kort som jag är nu - men det är inget jag _vill_ vara i framtiden.
Om det händer så att det blir så, så får jag väl leva med det, men ja..

Är så svårt för mig redan nu att bli tagen seriöst, för folk tror att jag är mycket yngre än jag är, trycker ner mig för det och gör narr av mig.
Haha, har levt med det hela min skoltid, och så fort jag går in i en affär ska alla som står i kassan säga allting extra noga som om de tror att jag inte vet vad ett kvitto eller växel är för nånting. [tard]

Men jaja, det har väl sina fördelar att vara kort också..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

att din rygg är sned, är det skolios?

Nä, inte så grovt än. Den var 6 grader sne eller något sådant, och syster sa att det var "godkänt", men att hon ändå vilel träffa mig igen om ett halvår för att se om det blivit bättre/värre då. xD

elverpigen:

(kan tillägga att jag fick mens för över fem år sedan men fortfarande växer lite, var väl ca 162-165 nånting då, nu är jag en decimeter längre. Är arton

Åh, härligt att höra. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har hört att det funkar att äta tre morötter, sedan springa runt i en cirkel o göra indianskutt o skrika "långemaann", upprepa detta tre gånger om dagen i en månad så lär du märka resultat.


   
SvaraCitera

Min syster är bara 150 lång och hon skiter i om hon är kort eller inte. Acceptera det bara. Eller använd högklackat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa sillisar[y]


   
SvaraCitera
Yaren

Du kan ju gå i högklackat ibland. Det lär i alla fall vara snyggt till dina små fötter (om du har små fötter vill säga, men det tror jag att du har).


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

Platåskor. Det funkade för ABBA.


   
SvaraCitera