Aviseringar
Rensa alla

Kan man se att man köpt cigg med kort?


nej det kan de inte se. den enda informationen som finns hos banken är överföringsdatum, summa och företagets namn.


   
SvaraCitera

dazed:

chokladciggen

Haha, dryg som jag då var försökte jag få fjutt på en sådan så jag kunde suga i mig "chokladrök". [cool]


   
SvaraCitera

S3ON:

Haha, dryg som jag då var försökte jag få fjutt på en sådan så jag kunde suga i mig "chokladrök".

Du var ej ensam.


   
SvaraCitera

S3ON:

Haha, dryg som jag då var försökte jag få fjutt på en sådan så jag kunde suga i mig "chokladrök".

Då var jag minst lika cool (dum) som du.


   
SvaraCitera

Du kan ju säga att du köpte det för att sedan ta ett foto där du spolar ner det i toaletten. Säg sedan till dina päron att det hela är en del av din "röka är för o-coola kids"-kampanj på instagram!


   
SvaraCitera

Hahah, där ser man! [rolleyes]


   
SvaraCitera

S3ON:

Haha, dryg som jag då var försökte jag få fjutt på en sådan så jag kunde suga i mig "chokladrök". [cool]

dazed:

Du var ej ensam.

dazed:

finns det tugggummi för 50 öre längre ens?

Ågu minns de där jättegoda stoora räfflade tuggummina man kunde köpa för 50 öre förr. För att inte tala om de coola tatueringarna de låg inlindade i.
Har flera i mitt myntfack jag desperat försöker bli av med ibland när jag handlar, men de går aldrig på det.


   
SvaraCitera

Godisnostalgi. [love] Tänker bara på tablettaskar. Jag och min bror brukade dela. [love]


   
SvaraCitera

Banankola

PUNKT


   
SvaraCitera

trointeattduärnågot:

ndra, hur fan tänkte dom egentligen?

Det var ganska lukrativt, barnen köpte godiset och tobaksbolagen sponsrade godisfabrikörerna så att de skulle ha så lika förpackningar som möjligt, så att när ungjäveln väl började röka skulle han välja liknande förpackning som hans favvochokladcigg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Du kan ju säga att du köpte det för att sedan ta ett foto där du spolar ner det i toaletten. Säg sedan till dina päron att det hela är en del av din "röka är för o-coola kids"-kampanj på instagram!

Hahaha! Om det inte vore aningen övergjort hade jag röstat för detta!


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Det var ganska lukrativt, barnen köpte godiset och tobaksbolagen sponsrade godisfabrikörerna så att de skulle ha så lika förpackningar som möjligt, så att när ungjäveln väl började röka skulle han välja liknande förpackning som hans favvochokladcigg

Min fråga var nog inte vad dom tänkte utan hur dom kunde tänka så.

Var kanske ganska uppenbart vad dom försökte göra och av vilka anledningar.


   
SvaraCitera

trointeattduärnågot:

utan hur dom kunde tänka så.

De ville tjäna mer pengar och människan är ett vanedjur, för att citera Fredrik Åkerström "sådan är kapitalismen".


   
SvaraCitera

trointeattduärnågot:

badhusdröm

veckans ord.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Det var nog fortfarande inte min fråga, om det var en fråga till att börja med överhuvudtaget. Men det gör inget, jag instämmer med både dig och Fredrik Åkerström.


   
SvaraCitera