Aviseringar
Rensa alla

Kan man se? :O 😉


Ämnesstartare

Jag undrar om typ homo/bisexuella kan typ känna av att den dom möter e homo/bisexuell eller inte...
Ex: Jag går o chillar på stan o en gå förbi, kan man typ känna av eller typ få ögonkontakt med personen så man liksom uppfattar att den e bi eller de e ba en myt typ?? :O

För ibland kan ja känna lixom att man går förbi nån å man ger värsta sexiga blicken till varann eller va man ska säga o då kan de ju va så att båda lixom tänker så haha [crazy]

Allt detta kanske låter helt cp men skit samma [crazy]

Chilla me livet....[bigcheers]


   
Citera
Ämnesstartare

Oavsett sexuell läggning kan man ju uppfatta kroppsspråk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej manér är ingen säkerhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är själv bi men jag har aldrig känt av något sådant. Men dock så är nästan samtliga i min omgivning uppenbart heterosexuella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa dom har en medfödd radar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns vissa indikationer men inget exakt säkert, det vill säga att det finns statistik som säger att exempelvis homosexuella är dubbelt så ofta vänsterhänta som hetrosexuella, men det innebär såklart inte att alla vänsterhänta är homosexuella.


   
SvaraCitera

Man märker snabbt på folk vilka de spanar på, sitter någon och vilar med blicken på folk av samma kön hellre än av motsatt är de ofta icke-hetero.
Bara att ragga på alla som spanar in killar för din del alltså [party]


   
SvaraCitera

Händer ofta att folk som ger utslag på min "gaydar" är HBTQ, men det kan ju bara ren inbillning från min sida


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gammelsmurfen:

Händer ofta att folk som ger utslag på min "gaydar" är HBTQ, men det kan ju bara ren inbillning från min sida

"The January 2008 study investigated people's ability to identify homosexual men from pictures of their faces alone. In an initial experiment, researchers Nicholas Rule and Nalini Ambady from Tufts University perused online dating sites and carefully selected 45 straight male faces and 45 gay male faces. All of these photos were matched for orientation (only faces shown looking forward were used) and facial alterations (none of the images contained jewelry, glasses or facial hair). To control for context, the faces were also cut and pasted onto a white background for the study. These 90 faces were then shown to 90 participants in random order, who were asked simply to judge the target's "probable sexual orientation" (gay or straight) by pressing a button. Surprisingly, all participants (both men and women) scored above chance on this gaydar task, correctly identifying the gay faces. Even more surprisingly, accuracy rate was just as good when the images were exposed at a rapid rate of only 50 milliseconds, which offered participants no opportunity to consciously process the photo."

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=something-queer-about-that-face


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

aa dom har en medfödd radar

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har en tendens att kunna det i vissa fall , ja. men inte med folk som går förbi utan med folk jag pratar med och som rör sig omkring mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan väl alltid gissa men inte vara helt säker tror jag[zzz]


   
SvaraCitera

Jag brukar få utslag på min gaydar typ dagligen. Typ på tunnelbanan och stan osv. Det roliga är att dessa personer ser ut som om jag ger utslag på deras gaydar också. Jag kan tillägga att jag med säkerhet ser mycket heterosexuell ut.
Jag tycker det är ganska roligt eftersom det aldrig är folk man tror det skulle vara.


   
SvaraCitera