Aviseringar
Rensa alla

Kan man skämta om allt?


Ämnesstartare

Kan man skämta om allt, är det nåt som är över gränsen? 

Tex Endel av Måns Möllers skämt anser envisa vara  övergränsen?           

 

några ut av messiah hallbergs skämt bland annat, 

Några engelska komiker som drar riktigt grova skämt bland annat Jim Jefferies: 

Ska man få skämta om allt? Eller är det nåt som är övergränsen? 

Jag vet inte hur man länkar nånting så man får upp ett såntdär fönster så man bara kan köra det här, rymdforskning förfan!


   
Citera
Ämnesstartare

Ja. Ingen gräns finns i mina ögon, även om det finns tillfällen då det är mindre lämpligt att dra vissa skämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har extremt svårt för skämt om det innehåller något om ett djur som far illa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

e...............

beror lite på personen och vilket tillfälle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Allt ska få skämtas om, men allt är för den saken skull inte roligt. 


   
SvaraCitera

Sägmig: Ska man få skämta om allt?

tror du vet vad jag tänker om detta. 
men beror på situation, när man är med kompisarna så är det okej, om de förstår att man bara skämtar alltså. Fast offentligt, nej, finns gränser. 
ang komiker, så får det de till viss del, publiken väljer ju ändå att köpa biletter till ett stand-up. Med youtube är det dock annat, mindre okej där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har förövrigt en grej sedan jag var liten att jag alltid tycker kontroversiella skämt över gränsen är roligt. Så fort ett skämt går lite över gränsen så skrattar jag hysteriskt.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

givetvis, men det är viktigt att tänka på situationen skämtet levereras i.


   
SvaraCitera

kan kan man väl, men skulle säga att jag personligen inte tycker att det är roligt om det är alltför smaklöst.

i vissa situationer kan det vara rätt respektlöst att skämta om vissa saker. att exempelvis skämta om våldtäkter med människor man inte känner tillräckligt bra för att veta om de utsatts för en sådan är ju rätt onice (tycker väl personligen våldtäktsskämt överlag är rätt onice).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jadå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skämtar man med glimten i ögat, tycker jag man ska få dra hur grova skämt som helst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig:
Skämtar man med glimten i ögat, tycker jag man ska få dra hur grova skämt som helst

Hörde en gång en snubbe häva ur sig:

"Vad är det för skillnad mellan en neger och ett traktordäck?
Traktordäcket börjar inte sjunga blues så fort man hänger kedjor på det."


Inte fan tyckte, eller tycker, jag att det var okej trots att hans ögon inte var livlösa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ men nej inte vad som helst om det går för långt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Hörde en gång en snubbe häva ur sig:

"Vad är det för skillnad mellan en neger och ett traktordäck?
Traktordäcket börjar inte sjunga blues så fort man hänger kedjor på det."


Inte fan tyckte, eller tycker, jag att det var okej trots att hans ögon inte var livlösa.

med glimten i ögan menar jag skämta välmenande det vill säga, skämtar man för att på nåt sätt håna eller liknande tycker jag det inte är okej nånstans, hade tex jonas sjöstedt dratt de där skämtet som absolut inte är rasist och liksom bara skämtat om det, så tycker jag det är okej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Har förövrigt en grej sedan jag var liten att jag alltid tycker kontroversiella skämt över gränsen är roligt. Så fort ett skämt går lite över gränsen så skrattar jag hysteriskt.

Den förbjudna zonen är alltid roligt att besöka Glad

ontopic: Ja, det ska gå att skämta om precis allt. Men som en sa så behöver allt för den sakens skull inte vara roligt. Vissa skämt kan vara svårt att se poängen i faktiskt. Det är en principfråga mer än något annat.


   
SvaraCitera