Aviseringar
Rensa alla

Kan man styra över sina preferenser?


Ämnesstartare

Tror ni det är möjligt att välja/styra över/förändra vad man har för preferenser vad gäller vilka man attraheras sexuellt av och blir förälskad i osv? Att man helt enkelt själv kan påverka vilka man så småningom känner lust att ha sex med osv?

Om man till exempel dras till personer som ser ut och/eller är på ett helt annat sätt än ens drömbild av en blivande partner, tror ni man på något sätt kan påverka och ändra på det då? Eller kan man i alla fall ha något hopp om att det kan förändras med tiden?

Jag tycker det känns som att jag bara får crush på fler o fler personer som inte ser ut eller är på det sättet jag skulle vilja att de jag attraheras av ser ut och är på. Plus att ibland liksom pirrar det i kroppen när jag ser killar som jag allra helst inte skulle vilja bli attraherad av, om jag fick välja. Ändå kan jag också se killar som jag egentligen på något sätt tycker är snyggare, men som jag inte alls känner mig attraherad av. Tror ni detta kan förändras?

Det finns också en kille som verkar gilla mig ganska mycket och som är näst intill perfekt ur min synvinkel när det gäller ungefär hur en person jag skulle kunna tänka mig att bli tillsammans med helst skulle vara. Men jag känner mig inte det minsta attraherad av honom på det sättet. Tror ni detta går att göra något åt?

Tror ni såna här preferenser kan förändras om man är i övre tonåren/tjugoårsåldern tills man är "riktigt stor/vuxen" alltså ca 25-30 år och äldre?


   
Citera
Ämnesstartare

vafan det råkade bli två trådarShockeradTardigFörvånadI denna tråden står det HELT rätt i inledningen...


   
SvaraCitera

Kärlek är tyvärr inget man kan styra, däremot ifall du umgås med denne perfekta person så kanske du får känslor för honom? Kärlek vid första ögonkastet stämmer inte alltid utan ibland måste man lära känna folk innan man utvecklar kärlekskänslor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lud01Arb:
Kärlek är tyvärr inget man kan styra, däremot ifall du umgås med denne perfekta person så kanske du får känslor för honom? Kärlek vid första ögonkastet stämmer inte alltid utan ibland måste man lära känna folk innan man utvecklar kärlekskänslor.

🙁 🙁 🙁
Det skulle jag kanske testa...Men känner honom egentligen inte speciellt mkt och jag vill helst inte han ska tro att jag gillar honom på ett sätt jag inte gör. Borde jag då betona/förklara att jag i så fall bara vill vara kompis och hur ska jag göra det i så fall?


   
SvaraCitera