Aviseringar
Rensa alla

kan man ta kontakt?


Ämnesstartare

Min faster tog självmord när jag bara var ett småbarn på typ ett år, jag kände henne aldrig och jag skulle vilja ta kontakt med henne på något vis som tex via drömmar. Jag har inget kort på henne men jag kan kanske be om ett. Många säger att det är bäst att inte ha känt den avlidna eftersoom man då inte sörja. Men då ska jag säga er en sak, det absolut värsta är att inte kunna sörja, att inte ens veta vem hon/han var. Så jag vill veta något om min faster, jag kan inte be någon som kände henne om att få veta, jag vill ju inte göra dem ledsna.
[love]tack i förhand.


   
Citera
Åtta

Hon är död, så att ta direkt kontakt med henne är inte möjligt.

Däremot kan du prata med människor som känt henne om du vill veta mer om vem hon var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hon är död, så att ta direkt kontakt med henne är inte möjligt.

Däremot kan du prata med människor som känt henne om du vill veta mer om vem hon var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som Åtta sa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musicfan12:

jag kände henne aldrig och jag skulle vilja ta kontakt med henne på något vis som tex via drömmar.

[zzz]

Glöm det. Alla som påstår sig kunna hjälpa dig i detta avseende är con-artists.

Följ Åttas råd istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
nrg89

Ta absolut, absolut, absolut inte kontakt med ett medium. Det finns inga bevis för att det skulle vara möjligt att ta kontakt med döda överhuvudtaget, utan det enda du kan göra är att, som sagts förut, prata med folk som kände henne eller att du själv tittar efter bland de få spår hon lämnade efter sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Däremot kan du prata med människor som känt henne om du vill veta mer om vem hon var.

Jonnybravo91:

Åtta: Hon är död, så att ta direkt kontakt med henne är inte möjligt.

Däremot kan du prata med människor som känt henne om du vill veta mer om vem hon var.

OF 5:

som Åtta sa

zackk:

Följ Åttas råd istället.

nrg89:

prata med folk som kände henne eller att du själv tittar efter bland de få spår hon lämnade efter sig.

men jag vill inte fråga någon, de skulle bli påminda och ni anar inte hur jobbigt det är när de kommer ihåg.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musicfan12:

men jag vill inte fråga någon, de skulle bli påminda och ni anar inte hur jobbigt det är när de kommer ihåg.

då är det bara att fortsätta leva i ovisshet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musicfan12:

men jag vill inte fråga någon, de skulle bli påminda och ni anar inte hur jobbigt det är när de kommer ihåg.[sad]

Du tror väl inte att de som kände henne vill glömma bort henne? Visst kan det vara svårt, men det var länge sen hon dog.


   
SvaraCitera
nrg89

Musicfan12:

men jag vill inte fråga någon, de skulle bli påminda och ni anar inte hur jobbigt det är när de kommer ihåg.[sad]

Då finns det tyvärr ingen hjälp att få. Det är det alternativet, eller inget.


   
SvaraCitera
leafar

Musicfan12:

jag kan inte be någon som kände henne om att få veta, jag vill ju inte göra dem ledsna.

Min mamma dog när jag var fem år och det jag fått ut absolut mest av är att prata med de som kände henne väl då: Pappa och morbror.

Att kontakta medium är att slänga pengar i sjön. Om människor inte klarar av att prata om de som dött så har de inte lyckats släppa det vilket ofta innebär att det är nyttigt att prata om det. Jag har inte saknat min mamma på 9 år ungefär, vilket faktiskt är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leafar:

Min mamma dog när jag var fem år

i feel sorry 🙁

leafar:

det är nyttigt att prata om det.

hoppsan, nu sattes jag i chock :P. asså grejen är att när jag försöker snacka med farmor eller farfar så börjar de dricka igen som in i hellskotta, och min farfar som har cancer också :/ kanske ska försöka med pappa då.

leafar:

Jag har inte saknat min mamma på 9 år ungefär, vilket faktiskt är bra.

jao, det är det. du fick sörja och du har nu fått lugn och ro =)

feel happy for u[love]


   
SvaraCitera
leafar

Musicfan12:

i feel sorry 🙁

No prob... det är som sagt ingenting jag har lidit av på nio år.

Musicfan12:

asså grejen är att när jag försöker snacka med farmor eller farfar så börjar de dricka igen som in i hellskotta

Det låter iofs inte så nyttigt. Dock tror jag att de skulle må bra av att prata om det egentligen och de borde egentligen klara av det, om inte annat för din skull.

Musicfan12:

kanske ska försöka med pappa då.

Do so.

Musicfan12:

du fick sörja och du har nu fått lugn och ro =)

Ja... min mormor dog dock innan jag föddes och henne har jag aldrig ägnat en tanke. Det låter lite krasst men så är det. :/

Musicfan12:

feel happy for u[love]

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

leafar:

Ja... min mormor dog dock innan jag föddes och henne har jag aldrig ägnat en tanke. Det låter lite krasst men så är det. :/

min gammelmorfar dog när jag var 9 och honom har jag inte ägnat en tanke, you're not alone [blush]

leafar:

Dock tror jag att de skulle må bra av att prata om det egentligen och de borde egentligen klara av det

jo de borde ju klara det vid det här laget tycker man :/ Men men, har bara inte kommit på något särskilt bra vis att säga det på dock

leafar:

om inte annat för din skull.

venne ifall vi står så där särskilt nära då, blev lite avskrämd när jag var runt åtta år och de blev fulla, skit läskigt 🙁 och kontakten har brytits mer och mer sedan dess antar jag.


   
SvaraCitera