Aviseringar
Rensa alla

kan man tacka nej till jobb/praktik?


Ämnesstartare

dvs, om jag söker en praktikplats, och får den, och sedan inser att näe, det där vill ju inte jag göra. Kan jag då tacka nej? eller binder man sig till att ta jobbplatsen/praktikplatsen om man ansöker?


   
Citera
Ämnesstartare

Rätt säker på att du kan tacka nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle du inte kunna tacka nej? Tror inte man kan tacka nej om man går på socialbidrag dock. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det kan du.


   
SvaraCitera

Jupp


   
SvaraCitera

Är väl bara å ljuga till och säga att du fått en annan plats då du sökt flera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säga nej kan man alltid.. eller ljuga och säga att man fått ett bättre erbjudande. Alternativ två brukar va vanligast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv i din ansökan "Arbetsförmedlingen tvingar mig att söka det här jobbet" ifall du inte vill ha det! Eller hinta på nåt annat sätt att du inte alls är intresserad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart du får tacka nej, innan du skrivit på kontraktet är du såklart inte bunden till något. men om du får socialbirag tror jag du kan bli av med det om du tackar nej till ett jobb eller så[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men om du får socialbirag tror jag du kan bli av med det om du tackar nej till ett jobb eller så

alltså, det var en grej som lät rolig, problem: ligger i skånskaste skåne. Så hur eller som, söker jag det och får platsen så har jag ju ingen användning för soc här, och de kan ju inte direkt tvinga mig till att söka jobb 40 mil härifrån för att "annars drar vi bort socpengen"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grejen som va rolig: Praktik på skitbra hästanläggnign som 2 os-ryttare driver. Boende finns, tror man får mat och ngn mindre fickpeng också. och hästen får följa med.


   
SvaraCitera

du blir iväg skickad i en rymdskyttel, precis som Laika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

du blir iväg skickad i en rymdskyttel, precis som Laika.

undrade just vad den stackars hunden gjort för ont.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

undrade just vad den stackars hunden gjort för ont.

jup, nekade donken. Så rymden vart det. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

och de kan ju inte direkt tvinga mig till att söka jobb 40 mil härifrån

jaha, ingen aning, aldrig varit i kontakt med soc eller så. fråga dom?

men låter ju fö jättenice så varför inte? = >eller iof skåne, hade inte heller velat bo i skåne så förstår dig.


   
SvaraCitera