Aviseringar
Rensa alla

kan man vara kär i en låt


Lounge
Ämnesstartare

d e min frågeställning idag

för tror jag blivit


   
Citera

ja


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

tack jessan kort o koncist[love]


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

ska försöka idka samlag me den o kanske gifta


   
SvaraCitera

Kanske finns sexleksak med högtalare inbyggt. Då är det som att ha samlag med låten, lite [mad].


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Nonoton:

Kanske finns sexleksak med högtalare inbyggt. Då är det som att ha samlag med låten, lite [mad].

gu va smart uppfinning=) borde finnas annars kan ju du lansera


   
SvaraCitera

Lounge:

d e min frågeställning idag

för tror jag blivit

Det finns folk som är kära i broar vilket låter hel galet, sånger väcker i alla fall känslor hos alla människor, verkar mycket troligare att man kan bli kär i en låt.

Många som blir kära i artister PGA deras låtar i alla fall


   
SvaraCitera

Och ännu galnare är att folk kan bli kära i killar. Helt absurt 🙂


   
SvaraCitera

Är också kär i låtar, fast är promiskuös


   
SvaraCitera

Trams! Kärlek är en enzym/hormon som utsöndras i våra kroppar för att vi ska fortplanta oss. Det går inte att fortplanta sig med ett musikstycke, därmed kan ej heller kärlek till låten uppstå. PUNKT.

"Förälskelse och sexuell lust hör intimt samman med dopamin. I djurförsök har man sett att en hona som fått en dopamininfusion valde att para sig med den hane som fanns tillgänglig vid infusionstillfället och "övergav" då sin ordinarie partner.När förälskelsen övergår i kärlek tycks oxytocin och ADH överta dopaminets roll och passionen ersätts då av mer stillsam kärlek"

Källa:

Lundberg, P-O: "Tre kärlekar - förutsättningen för människosläktets fortbestånd." Läkartidningen, 2005, Nr 50-52, vol 102.

Zeki, S: "The neurobiology of love." FEBS Lett. 2007, 8 maj


   
SvaraCitera

TheSledgehammer:

Det går inte att fortplanta sig med ett musikstycke, därmed kan ej heller kärlek till låten uppstå

Går inte att fortplanta sig med folk av samma kön heller :ssss


   
SvaraCitera

false


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

JoElite:

Och ännu galnare är att folk kan bli kära i killar. Helt absurt 🙂

😛 tkr jag inte

TheSledgehammer:

PUNKT.

lol

frukt:

false

nää


   
SvaraCitera

katamari:

Går inte att fortplanta sig med folk av samma kön heller :ssss

Sant, men ska vi gå in på det blir det off topic samt alldeles för komplext och komplicerat. Kärlek till ting borde räknas som en sexuell störning likt zoofili, pedofili och nekrofili.


   
SvaraCitera

TheSledgehammer:

Det går inte att fortplanta sig med ett musikstycke, därmed kan ej heller kärlek till låten uppstå. PUNKT.

Rädsla är en enzym/hormon som släpps lös för att skydda oss emot fara, vi får adrenalin och kan antingen springa där ifrån super snabbt eller stanna och slåss..

Slutsats, man kan inte bli rädd av skräck filmer eftersom att dom inte är farliga.


   
SvaraCitera