Aviseringar
Rensa alla

Kan man vara kompis med ett annat kön?


Ämnesstartare

Vår värld har verkligen blivit fucked up! Även om jag är en tjej som inte har några killkompisar så blir jag rent utsagt illamående när jag läser romansrykten om kändisar för att dom är singlar och hänger med en person av det andra könet.

Utdrag ur Aftonbladet:               

Katy Perry tog det säkra före det osäkra och kontaktade Kristen Stewart när romansryktena mellan henne och Robert Pattinson började ta fart i juni i år. Kristin Stewart och Robert Pattinson var tidigare ett par, och när det tog slut mellan dem för andra gången bodde han hemma hos Katy Perry under en tid. Hon ville då försäkra Kristen Stewart om att hon och Robert Pattinson bara var vänner, berättar hon i en intervju i brittiska Elle Magazine som refereras av Contactmusic.

– Jag skickade ett sms till henne och skrev: "Jag vet att du sett allt det här men jag skulle aldrig behandla dig respektlöst. Jag är inte en sådan person. Jag försöker bara vara hans vän men det är olyckligt att jag råkar ha ett par bröst".Tumme ned

Vad tycker ni om hela hysterin i media om romanser eller vänskap med personer av det andra könet generellt?                                                                                                                                  

 

 

 

 

 

 


   
Citera
Ämnesstartare

tror det

inte säker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej alla killar tänker bara på sex o inte vänskap. 


   
SvaraCitera

Har nästan bara manliga vänner.


   
SvaraCitera

Ja det kan man, det är bara dags för vissa personer i samhället att också förstå det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yes. Har mestadels manliga vänner dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja          


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja

har dock ingen tjej i min närmaste bekantskapskrets


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Självklart att det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
nej alla killar tänker bara på sex o inte vänskap. 

pretty much yep, har många manliga vänner, men vänskapen håller inte särskilt länge eftersom de ofta börjar snacka om att bli kks osv


   
SvaraCitera
Vision

hetsen börjar ju redan i lekparken såfort två barn med olika kön börjar prata och heteronormhetsande föräldrar ba "naaaw har du fått en pojkvänSötSötSöt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har många kill kompisar därav en är ett ex... hehe :3 Det är skönt att ha kill kompisar för då slipper man all tjejdrama.. Men sen har jag ju mer tjejkompisar än killkompisar... 🙂 Hatar när folk tror man "gillar" sina killkompisar på det sättet... Gillar inte ens killar som är samma ålder som mig.. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är olagligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knappast om man bor ihop med personen. Det verkar ju helt absurt. Det är bara tjejer som säger att "han är bara en vän" och kanske ser honom som en. Men det är ju aldrig tvärtom, för oftast äre ju killen som vill mycket mer. Därav friendzone.


   
SvaraCitera