Aviseringar
Rensa alla

Kan man vara kompis med ett annat kön?


Ämnesstartare

kukoxo:
nej alla killar tänker bara på sex o inte vänskap. 

Fördomar mot kvinnor är inte accepterat. men mot män är helt okej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går helt okej, utan några som helst problem. De flesta av mina polare är tjejer. Okej, inte helt utan problem. En av dom fick för sig att jag gillade henne mer än bara som vän, fast än hon har kille. Fast hon tror ju att ALLA killar vill ha henne, så det förklarar saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

pretty much yep, har många manliga vänner, men vänskapen håller inte särskilt länge eftersom de ofta börjar snacka om att bli kks osv

Du umgås med fel killar, helt klart Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

'hej får jag va kompis me ditt kön?' 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror väl på situationen. Ibland kanske det är bra att klargöra hur det ligger till, men är inte nödvändigt. Klart man kan vara vänner. Men typ om min kompis ex-pojkvän bodde hos mig så skulle jag så klart vilja förtydliga för henne att vi bara är vänner, eftersom sånt kan vara känsligt och rykten kan gå osv (framförallt som kändisar, i ditt exempel). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
nej alla killar tänker bara på sex o inte vänskap. 

Det är det som skiljer pojkar från män.

cuzIcan:

pretty much yep, har många manliga vänner, men vänskapen håller inte särskilt länge eftersom de ofta börjar snacka om att bli kks osv

Det försvinner med åren. Killar kan vara lite så i de omogna tonåren. Men det finns definitivt undantag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandra22: Vad tycker ni om hela hysterin i media om romanser eller vänskap med personer av det andra könet generellt?

kändisinriktad media är väl alltid hysteriskt när det gäller allt 

 de vill så gärna gör allt till drama och överdriva för att läsarna/tittarna så gärna vill underhållas med just sånt, sen är frågan om intresset skapar produkten eller produkten intresset


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ooaooetsraoouevuooae:
'hej får jag va kompis me ditt kön?' 

hehe tänkte också det. man måste få mycket utbyte av att vara vän med ett kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett: Givetvis.
Två: Heteronormativt trams.
Tre: Mononormativt trams.


   
SvaraCitera

Kallas friendzone


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandra22: Även om jag är en tjej som inte har några killkompisar så blir jag rent utsagt illamående när jag läser romansrykten om kändisar för att dom är singlar och hänger med en person av det andra könet.

Fast det beror nog mest på att tidningarna vill locka läsare och spär på rykten om det ena och det andra.

Men för att svara på frågan; ja det går givetvis även om killar kanske ofta vill vara något mer än vänner och därav kommer gissningsvis myten om att det inte går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade en bra blandning av manliga och kvinnliga vänner tycker jag.


   
SvaraCitera

Har en tjej i innersta vänskapskrätsen o hon e ju kul å så men man känner att man har fått en stor friendzone stämpel i pannan


   
SvaraCitera

Har aldrig förstått varför det inte skulle gå. Tänk alla bisexuella som inte kan ha några vänner, måste vara otroligt tråkigt för dem. 😛


   
SvaraCitera
reben

jag kan, men jobbigt när man börjar ligga m folk o de blir så förvirrande


   
SvaraCitera