Aviseringar
Rensa alla

Kan man vara nära vän med sitt ex? (Poll: är du nära vän med ett ex?)


Ämnesstartare

Det är ju ett vanligt påstående att det är svårt att vara vän med sitt ex. Hur tänker ni i frågan? Är det möjligt att vara nära vän med sitt ex? Har ni försökt, hur har det i sådana fall gått? 

Förklara hur ni resonerar och diskutera! Svara också gärna i pollen på frågan om ni själva är nära vänner med ett ex. Glad


Den här tråden är taggad med taggen "Plusmoderering" vilket innebär att vi kommer att moderera hårdare i syfte att skapa trevliga trådar med givande diskussioner och debatter. Utöver våra allmänna regler innebär detta följande, Tagg för trådar där ni vill ha extra moderering.


   
Citera
Ämnesstartare

Zymba: Nej

Har i princip sagt upp kontakten helt med mina ex. Har dock flera vänner som fortfarande har nära kontakt med sina.


   
SvaraCitera

Ja, är väldigt nära med ett ex. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte vän med något ex. Har alltid tänkt att "jag ska försöka, vore så synd att förlora en så fin relation helt och hållet!" men sedan har jag ändå alltid behövt säga upp kontakten av olika skäl. Ledsen Känns lite trist, för som sagt - man har ju verkligen kommit så nära varandra och känner varandra så väl, men känns jättekonstigt för mig att umgås med någon som "bara vänner" när man en gång delade sitt liv med personen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla mina brudar har vi bara glidit isär inte bråkat men ah, är väl vän med dem men inte direkt homiez


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller en brud hälsar jag inte ens på för hon var dum i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Nej

Jag brukar säga upp kontakten med mina ex, vill ej ha med dem att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej jag är en principmotståndare till detta. det är bara folk som vill vara märkvärdiga som är vänner med sina ex.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

tror att det beror mer på de inblandade personligheterna än någon universell regel.


   
SvaraCitera
reben

klart man kan om man vill men vfr skulle man vilja det


   
SvaraCitera

Jag är inte nära vän med någon av mina ex. Däremot är jag vän med en.


   
SvaraCitera

Har inte kontakt med någon av mina ex. Båda förhållandena var rätt ytliga och varade endast en kort tid. Skulle inte vilja vara vän med eller ens hänga ibland med någon av dem (vilket kanske säger en del om förhållandena...). 

vet inte riktigt om jag hade orkat vara vän med ett ex även om jag uppskattat dem, beror nog mycket på hur det tog slut och sånt iofs. men hade nog haft svårt att känna in vilket avstånd man skulle ha till varandra


   
SvaraCitera

Hade kunnat vara vän med en person som verkligen betydde allt för mig under de två års tid vi var tillsammans, och som jag aldrig ändrat uppfattning om. Jag tycker fortfarande att hon är en fantastisk människa men har för länge sedan kommit över henne.

Vårt uppbrott var för smärtsamt (hon gjorde slut och blev någon månad senare tillsammans med en annan kille, som dessutom var UM:are) för att jag skulle orka upprätthålla kontakten och efter några månader slutade även hon att höra av sig till mig. Vi planerade att försöka vara vänner men allt rann ut i sanden.

Jag förstod varför hon gjorde slut, att jag bara hade mig själv att skylla och klandrade henne därför aldrig. Hade dessutom gjort slut med henne en gång och sårat henne rejält, så det var verkligen rätt åt mig. Vet att jag skulle klara av att vara vän med henne men vi har inte hörts av på år och dagar och jag tvivlar starkt på att hon har lika höga tankar om mig som jag har om henne. Även fast vi en gång älskade varandra tror jag inte att hon känner någon saknad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har som japan1 oxå haft bara ytliga förhållanden. Är nog skillnad om det är ett seriöst förhållandet som varade i flera år. Anywez e nt ens vän med ngn jag dejtade några ggr efter att det sket sig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:
Hade kunnat vara vän med en person som verkligen betydde allt för mig under de två års tid vi var tillsammans, och som jag aldrig ändrat uppfattning om. Jag tycker fortfarande att hon är en fantastisk människa men har för länge sedan kommit över henne.

Vårt uppbrott var för smärtsamt (hon gjorde slut och blev någon månad senare tillsammans med en annan kille, som dessutom var UM:are) för att jag skulle orka upprätthålla kontakten och efter några månader slutade även hon att höra av sig till mig. Vi planerade att försöka vara vänner men allt rann ut i sanden.

Jag förstod varför hon gjorde slut, att jag bara hade mig själv att skylla och klandrade henne därför aldrig. Hade dessutom gjort slut med henne en gång och sårat henne rejält, så det var verkligen rätt åt mig. Vet att jag skulle klara av att vara vän med henne men vi har inte hörts av på år och dagar och jag tvivlar starkt på att hon har lika höga tankar om mig som jag har om henne. Även fast vi en gång älskade varandra tror jag inte att hon känner någon saknad.

Blir så ledsen av att läsa detta. Såna här slut är så jävla sorgliga. Kram!


   
SvaraCitera