Aviseringar
Rensa alla

kan min tjej bli gravid?


Ämnesstartare

Hej är verkligen inte insatt i detta tyvärr, men hade sex igår men min flicka. Kom dock inte i henne o hon hade sin mens alldeless nyss, finns de risk till graviditet iaf o hur stor chans typ i procent?


   
Citera
Ämnesetiketter

100 procent.


   
SvaraCitera

Varför har du sex om du inte är insatt i riskerna med det?

Ja, det finns en risk att hon blir gravid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men den e inget vidare stor va? kanske ta ett sånt dagens efter piller?


   
SvaraCitera

anonymsvenne:

men den e inget vidare stor va?

Inte väldigt stor, nej.

anonymsvenne:

kanske ta ett sånt dagens efter piller?

Ja, det är väl en bra idé. Kanske sluta ha oskyddat sex i framtiden också.


   
SvaraCitera

anonymsvenne:

kanske ta ett sånt dagens efter piller?

Bra idé!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då är de rätt lugnt va om vi köper ett sånt? tack för alla råd


   
SvaraCitera

anonymsvenne:

då är de rätt lugnt va om vi köper ett sånt? tack för alla råd

Köp ett idag. Då är det verkligen en liten risk att hon blir gravid. Hennes ägglossning (när man blir gravid) ligger antagligen så långt fram att dina spermier inte lyckas pricka in den heller. Men man kan aldrig uttala sig säkert om menstruationscykeln om inte hon är insatt i det hela och ser till att hålla koll på ägglossning och mens, för sånt kan skilja åt.
Dessa faktorer tillsammans - att hon tar dagen efter-pillret mindre än ett dygn efteråt (om du/ni/hon köper ett idag, annars imorgon) och att hon nyss hade mens och borde ha någon vecka kvar till ägglossning, gör att risken för graviditet är liten. Den finns dock, och det ska ni båda vara medvetna om.
Dagen efter-piller är ganska säkra, men inte lika säkra som kondom, p-piller eller annat preventivmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ja tänkte de efterssom jag inte ens kom i henne, finns la ingen sperma eller så?


   
SvaraCitera

Finns alltid en risk när man har oskyddat sex. Även om du inte kommer i henne. Hon kan bli befruktad av nån spermie i din försats elr vad som, det är lätt hänt.

Korkat gjort av er förresten.


   
SvaraCitera

anonymsvenne:

men ja tänkte de efterssom jag inte ens kom i henne, finns la ingen sperma eller så?

Ja, risken är ju då ännu mindre, men den finns fortfarande. Lita aldrig på avbrutna samlag. Köp dagen efter-piller ändå.

Men risken blir ju ännu mindre, givetvis. Du behöver inte oroa dig, tror jag.
Lär dig göra en konsekvens- och riskbedömning innan nästa gång 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo ja ska inte göra om de, men hur stor e chansen då? en tie procent?:(


   
SvaraCitera

Har du tur så är hon steril. Då är chansen liten.


   
SvaraCitera

Grattis! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hur stor chans e de då?:P


   
SvaraCitera