Aviseringar
Rensa alla

Kan någon betyda allt för en annan människa?


Ja, det tror jag nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl så man känner för sitt barn, eller ska och borde känna iaf. Fast det är ett lite konstigt uttryck.


   
SvaraCitera

När jag har ett förhållande med någon så blir inprincip personen i frågan mitt liv. Jag blir typ besatt, så ja.. En person kan betyda allt, man kan skita i allt bara för att få vara med den.

Men jag har försökt skött det ganska snyggt och ha ett riktigt liv vid sidan av fast jag blir så besatt, ingen gillar ju en stalker. Alla som är i ett förhållande borde försöka ha ett eget liv vid sidan av där man bygger på egna saker som man gillar. Det blir roligare och lättare att vara med någon om den har ett intresse som den brinner för eftersom ni har något att prata om, peppa den inför eller vara eventuellt stolt över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maximilliam:

När jag har ett förhållande med någon så blir inprincip personen i frågan mitt liv. Jag blir typ besatt, så ja.. En person kan betyda allt, man kan skita i allt bara för att få vara med den.

Om man verkligen älskar någon så blir det nog som du menar, att man kan strunta i mycket annat bara för att få vara med den personen och det känner jag igen från mig själv också. Men jag tror som du att det är viktigt att man har ett liv vid sidan om ett förhållande också för tänk om det ofattbara skulle hända, att man mister personen, då måste man ju kunna ta sig vidare i livet på egen hand även om det är extremt jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

självklart kan det vara så, dock är det ju lite dåligt affärssinne och ganska så farligt att binda upp sig till en enda leverantör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

självklart kan det vara så, dock är det ju lite dåligt affärssinne och ganska så farligt att binda upp sig till en enda leverantör.

Ja ifall det skulle sluta olyckligt...


   
SvaraCitera

klart det kan

timeisrunningout:

Men det är inte särskilt friskt.

för det betyder att man inte har något kvar när/om människan försvinner, och det kommer troligtvis ej kännas bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Ja ifall det skulle sluta olyckligt...

Exakt om den andre parten inte kan leverera är man ju helt körd.


   
SvaraCitera

aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Exakt om den andre parten inte kan leverera är man ju helt körd.

Men man måste ju kunna vara stark och gå vidare också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte om man tar det väldigt bokstavligt. Om man tolkar "betyder allt" som att personen är det enda man bryr sig om och det enda som påverkar en så är jag rätt säker på att det är omöjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte vad det innebär att någon betyder "allt" för en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Inte om man tar det väldigt bokstavligt. Om man tolkar "betyder allt" som att personen är det enda man bryr sig om och det enda som påverkar en så är jag rätt säker på att det är omöjligt.

Men kan man verkligen ha bara en person som är det enda viktiga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte bokstavligt, men

framtidstron lever:

en person kan betyda avgörande mycket.

Det är nog mer något man känner än något man faktiskt menar


   
SvaraCitera