Aviseringar
Rensa alla

Kan någon förklara vad som är så speciellt med Apples produkter?


timeisrunningout:

leta

Letar jag aktivt så upptäcker jag ju också saker, men inte annars. Har sett en del avsnitt av HIMY men aldrig lagt märke till reklam för Red Bull. [sad]

Fast okej, det är nog en bra egenskap egentligen. Det fastnar inte undermedvetet heller, för har inget sug efter appleprodukter eller red bull [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Gamla MacBooken är ju väldigt plastig och spricker men de nya med aluminiumchassie är ju stabila. Samma sak med iPhonen tycker jag.

Fast Aluminiumchassie har ju många Sonydatorer också [wink]

Myksa:

Nä! Eller de första kanske men fyran är väl stadig. Stål och glas - hårda grejor det. [smile]

Fast stål och glas hade ju android redan kört med i ett år då [wink]

lazertits:

Apple håller så mycket bättre.

Tror verkligen inte detta är något som gäller för deras produkter. Har hört många många fler (om vi nu räknar procent) som har haft problem med sina Iphones än som har haft problem med Androids. Och köper man en MAC-laptop så betalar man ju sån enorm summa, så att ifall du köpt en vanlig dator (som då även var snabbare och hade dubbelt så mycket funktioner å grejor) kan du skrota den ifall den pajar och köpa en ny. Och då kanske du lagt ut samma pengar på dessa två som du hade för en MAC.


   
SvaraCitera

De ska tydligen ha suverän kvalité.. Man betalar helt klart för designen & märket i sig.

Som sagt, aldrig varit en direkt fan av Apple, men tyckte det var lite festligt när alla hade sådana där tjocka imacs i olika färger! [bigsmile]

Image


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Så berätta för mig, vad gör dessa produkter så otroligt bra?

Kolla på filmen Pirates of Silicon Valley 🙂

Den stora saken med apple är att grejjerna är stabila. Så är man gammal eller har problem att lära sig så är det utan tvekan apple man ska köra. Jag dock som inte vill betala för kapacitet som är bra mycket sämre än vad man får annars kör inte apple-grejjer. Ska dock köpa en iphone 5 när den nu släpps. Om jag har råd...


   
SvaraCitera

Dem fungerar ju precis lika dåligt som allt annat skit som så, inget antar jag.
Fast jag är otekniskt så jag vet inte vad jag talar om.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Men jag har börjat leta efter produktplacering i filmer

Sett Greatest movie ever sold?

Slumpartad:

Fast Aluminiumchassie har ju många Sonydatorer också [wink]

Men inte på utsidan väl? De flesta bärbara har väl aluminium eller magnesium men Apples exoskellet blir ju väldigt stadigt.

Slumpartad:

Fast stål och glas hade ju android redan kört med i ett år då [wink]

"Android" gör väl inga mobiler..? [wink]
Och även om det är stål och glas så gäller det att hela mobilen känns stadig.

lazertits:

Apple håller så mycket bättre.

Slumpartad:

som har haft problem med sina Iphones

Appledatorer har en jäkla massa problem med överhettning.
Och kanske en femtedel av alla iPhones man ser på gatan har ju sprucken skärm.
Vilket leder till en annan kul grej. Det spelar ingen roll hur snygg mobilen är när folk sätter på bajsfula skyddsskal i rosa silikon eller vad det nu är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Men inte på utsidan väl?

Tror ett par av Sonys har i alla fall. Bror min har en Vaio som är i det.

Myksa:

"Android" gör väl inga mobiler..? [wink]

Nej, men lättare än att rabbla upp alla märken som tillverkar telefoner till Googles vackra skapelse.

Myksa:

Det spelar ingen roll hur snygg mobilen är när folk sätter på bajsfula skyddsskal i rosa silikon eller vad det nu är...

tru dat.

Myksa:

Appledatorer har en jäkla massa problem med överhettning.

De har det? Fan va hemskt med överhettningsproblem 🙁 Har aldrig upplevt det trots alla datorer jag haft


   
SvaraCitera

Sitter framför en iMac nu som jag köpte för 2 månader sen. Värt varenda krona.


   
SvaraCitera
time
 time

Myksa:

Sett Greatest movie ever sold?

Nej, det har jag icke. Är det något värt att titta på menar du?

Myksa:

Det spelar ingen roll hur snygg mobilen är när folk sätter på bajsfula skyddsskal i rosa silikon eller vad det nu är...

Jag har ett skyddsskal i rosa silikon just för att det är så fult, för poängen är ju inte vad som är utanpå utan vad som är inuti.

Jag gillar Appleprodukter mest för att jag älskar min padda. När jag först fick den var det mest en leksak men nu har jag börjat använda den för att göra digital konst och jag har utvecklats sjukt mycket på kort tid, så jag går ingenstans utan den.


   
SvaraCitera

MBAR:

Sitter framför en iMac nu som jag köpte för 2 månader sen. Värt varenda krona.

Varför. Utveckla, jag orkar inte sätta mig in...


   
SvaraCitera

Gillar min iPod eftersom att den har 160gb, annars skulle jag inte köpa den. Ogillar de flesta andra produkterna.


   
SvaraCitera

Sen min laptop gick sönder har jag hittat 1 bra sak med apples laptops: anslutningen till laddaren! Min asus gick sönder för att jag var klumpig med datorn i sängen och råkade rycka i sladden. Vad jag förståt så har apple-laptops nu förtiden någon magnetisk grux som gör att det inte gör sönder i datorn om man råkar göra så. Låter som en fetsmart idé.


   
SvaraCitera

Exner:

Exner

Vad trevliga de verkar, allihopa


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Sen min laptop gick sönder

MEN VAD ONÖDIG DU ÄR [mad]


   
SvaraCitera

genus:

Gillar min iPod eftersom att den har 160gb, annars skulle jag inte köpa den. Ogillar de flesta andra produkterna.

Plus this. Och min har faktiskt fungerat i många år utan särskillda problem nu. Annat än att jag har en hel hög mörka fläckar på displayen senaste året.


   
SvaraCitera