Aviseringar
Rensa alla

Kan ni bekräfta att det heter svensklektioner?


Ämnesstartare

Rassaka:

heter ju svenskalektion :S

sepideh:

det heter Svenskalektioner.

NEMO:

ta svensklektioner [crazy]

Jag är verkligen inte personen som hänger upp mig på att människor stavar fel, som ni sett i forumet särskriver jag i stort sett alltid.

Men för ovanlighetens skull kommenterade jag lite halvt på skämt tjejen ovan när hon skrev svenskalektioner. Hon blev ilsken och envisas med att det heter svenskalektioner.

Självklart brukar vi säg svenskalektioner, liksom vi säger "asså" istället för "alltså" och "ja" isället för "jag". Men det handlar om uttal. Stavningen är naturligtvis en helt annan sak.

Så kan någon av er bildade (inte för att man behöver vara bildad för att kunna det) ungdomar kunna bekräfta att det faktiskt heter svensklektioner liksom svenskundervisning och svensklärare osv?


   
Citera
Ämnesstartare

"Det är svårt att förneka rationaliteten i att låta läroämnena ha sin egen form. En svenskahatare som avskyr svenskalektionerna behöver alls inte vara svenskhatare. I finlandssvenskan har former som svenskalärare, svenskaprov länge varit fullt brukliga. Nu erkänns just dessa också i den alldeles nya, trettonde upplagan av Svenska Akademiens ordlista, om än som vardagliga.

Språket tål deras närvaro. Men de traditionella svensklärare, svenskkurs, svenskundervisning bör än så länge betraktas som huvudformerna."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Men de traditionella svensklärare, svenskkurs, svenskundervisning bör än så länge betraktas som huvudformerna."

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

Tack.

Google ftw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Google ftw.

"Lexin, ett lexikon för invandrarundervisning" [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du seriöst helt jävla fucking cpskadad? Okej, det heter svensklektion men vem fan bryr sig? Tack för din tid för att lära mig ett nytt ord då. Du hade rätt, oj vad cool du är. Vill du ha en jävla medalj? Orka att du gör största grejjen utav en jätteliten sak.
Och ifall du tycker att jag ser ut som en slampa/hora/fjortis som du nämnt i de andra trådarna, så håll det för dig själv. Lite konstigt bara när du kommenterade mina bilder och påstod att jag är snygg.. However, jag vågar iaf ha bilder på mitt utseende jämfört med dig. Som måste tom ha en bild på blondinbella som hon knappt vet att du har bilden på henne. Klaga inte på andra för att du ska må bättre, ännu pinsammare att du gör det bakom en skärm.. Släng upp en bild på dig själv så får vi se vad du får för dumma kommentarer, sen får vi se om det är lika roligt? Iafl, låt mig va nu, jag har fattat din poäng. Och jag hoppas att du har fattat min


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sepideh:

Och jag hoppas att du har fattat min

I lol'd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sepideh:

Okej, det heter svensklektion men vem fan bryr sig?

Ska komma från dig[love]

NEMO:

Men för ovanlighetens skull kommenterade jag lite halvt på skämt tjejen ovan när hon skrev svenskalektioner. Hon blev ilsken och envisas med att det heter svenskalektioner.

Men snälla skärp dig, det var ju du som brydde dig så jäkla mycket. Som sagt, jag påpekade halvt på skämt att du stavade fel och då blev du helt plötsligt jättearg och kallade mig en massa saker. Så kom inte och säg att det var jag som gjorde en stor grej av det.

sepideh:

Som måste tom ha en bild på blondinbella som hon knappt vet att du har bilden på henne.

Knappt? Jag tror inte hon vet och det gör mig verkligen ingenting. Ska du inte börja klaga på alla andra som har blider på band/sångerskor/skådespelare/kändisar?[smile]

sepideh:

låt mig va nu,

XD

Det var du som började med att citera mig idag. Omg, this is hilarious. Sorry men du fattar inte hur kul detta är[crazy] Skulle gärna fortsätta diskutera för nöjes skull [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

och då blev du helt plötsligt jättearg och kallade mig en massa saker.

Jag kanske va arg för att du tidigare sagt att jag ser ut som en hora/slampa. Se det inte bara från ditt perspiktiv

NEMO:

Det var du som började med att citera mig idag.

Nä, jag citerade marie. Då började du citera mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sepideh:

Nä, jag citerade marie. Då började du citera mig

Angående mig. Vill du käfta mer på den punkten också?

sepideh:

perspiktiv

[love]

sepideh:

Jag kanske va arg för att du tidigare sagt att jag ser ut som en hora/slampa

Nix, hade jag absolut inte kallat dig [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sepideh:

perspiktiv

Typiskt att jag skriver fel. Menade perspektiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sepideh:

Typiskt att jag skriver fel. Menade perspektiv

Var antagligen det minst pinsamma du gjort. Eller kanske att du anklagar mig för att jag lagt upp bilder på blondinbella [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera