Aviseringar
Rensa alla

Kan ni läsa en bok på 500 sidor på en dag?


Smilen
Ämnesstartare

Är det möjligt? Jag anser att jag är lite lagomseg när jag läser böcker, men ibland får jag läst många sidor. Men 500 sidor? Då får man läsa väldigt koncentrerat och insatt i boken man läser. 


   
Citera

Det är nog inga större problem. 


   
SvaraCitera

Läste 87 sidor på 45 min. Så det är mycket möjligt.


   
SvaraCitera

Ja 


   
SvaraCitera

Ja, men skulle nog inte ha lust att göra det


   
SvaraCitera

Nej, blir så trött av att lässa så skulle nog inte klara av det Tumme ned


   
SvaraCitera

så länge som jag inte har en dålig dag. handlar mer om motivation än om tid. sen beror det på författare, genre och ämne, vissa grejer är jävligt lättlästa medan andra känns som att vada genom ett fruset träsk.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Jag vill utmana mig själv. 


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Beror på boken och min motivation till att läsa den. Men ja.


   
SvaraCitera

inga problem alls om jag läser heeeela dagen 🙂 


   
SvaraCitera

Nej. Läser långsamt.


   
SvaraCitera

Gillar inte böcker. Alldeles för lite information på för mycket tid. Information/minut som man får ut är helt enkelt alldeles för låg. Baksidan räcker. I värsta fall får man skumma igenom böcker. Läsa vartannat kapitel eller liknande.

Måste gå snabbt!


   
SvaraCitera
mynona

Nej, inte på en dag, men en bok på 500 sidor kan jag läsa på en och en halv vecka ungefär. 


   
SvaraCitera

NiklasW:
Gillar inte böcker. Alldeles för lite information på för mycket tid. Information/minut som man får ut är helt enkelt alldeles för låg. Baksidan räcker. I värsta fall får man skumma igenom böcker. Läsa vartannat kapitel eller liknande.

Måste gå snabbt!

🙂
Många vill nog sätta sig för att läsa och ta det lugnt, avslappnande, samtidigt som att man byter värld till bokens värld för en stund. Intressant men stillsamt.
Beror på vilken bok såklart. Andra vill att det ska hända mycket och tycker att det hela är för stillsamt.

Citerade då jag kan relatera till det du skrev 🙂
Det beror på vilken stämning jag är i. Ibland har jag ingen tanke på att läsa men nästa dag så kan det vara skönt.


   
SvaraCitera

50 sidor per dag är nog vad jag själv tycker är lagom dvs ett par timmar med boken i handen.


   
SvaraCitera