Aviseringar
Rensa alla

Kan ni se blodiga filmer?


Smilen
Ämnesstartare

Klarar ni att se mycket blod i filmer? Hur känner ni er när ni ser blodet? Mår ni illa då?


   
Citera

Oftast har jag inget problem med blod, men ibland blir det lite mycket.


   
SvaraCitera

Det är inte äkta blod. Ja.
Själv?


   
SvaraCitera

Nej jag har inget problem med blod i filmer. 


   
SvaraCitera

Blod i sig har jag inga problem med oavsett om det är mitt eget blod som strömmar ur kroppen eller någon annans blod förutsatt att blodet strömmar ur kroppen på grund av sjukdom eller olyckshändelse.

Förra vintern stötte jag på en äldre kvinna som ramlade i halkan och slog bakhuvudet i trottoarkanten och blodet bara strömmade ut ur bakhuvudet på henne så jag tag min halsduk och band stenhårt runt huvudet på henne för att stoppa blodtillförseln tills ambulansen kom och sådana händelser har jag inga problem med. Däremot avskyr jag blod som uppstått där våld varit inblandet. I synnerhet knivslagsmål, boxning och övrig misshandel där blodet kan flyta.

Stanley Kubricks The Shining med Jack Nicholson är väl en rejält blodig upplevelse som håller världsklass. 

ishot-336.jpg

The-Shining-Blood-Elevator.jpg


   
SvaraCitera

Blod går bra men typ inälvor eller avskurna lemmar pallar jag inte.


   
SvaraCitera

bara de ä verkligt, eftersom de ä film o man vet att de inte ä på riktigt så går de bra, tycker de ä tråkigt när dom gör en scen där någon ramlar ner från ett höghus så får man inte se när dom landar, vill ju se de 


   
SvaraCitera

Ja men då får det vara lagom rimligt, inte ett badkar fullt på ansiktet varje gång någon dör, så löjligt och skrattretande dåligt. 


   
SvaraCitera

Tycker att blod i filmer orsakat av våld är ganska snuskigt eller "snaskigt" men har inget problem med att se blod i verkligheten strömma ur en människa förutsatt att det skett genom olycka eller sjukdom. Har däremot lite (vädigt lite iof) svårt med döda människor. Tumme ned  Gråter 


   
SvaraCitera

NEJ Förvirrad som nån annan skrev där lite att  just blodiga filmer är inte så intressant.Det är inte  så att jag rädd eller så utan tycker att dåligt och onödigt med så mycket blod och splatter.

Men sen kan prata mer om det där.


   
SvaraCitera