Men shit!
16 år gammla tjejer sitter och spekulerar framför datorn.....
![[tard]](/img/smilies/tard.gif)
Du SER inte ett kunstycke då det är beläget inne i flotören i förgasaren. Munstyckerna är oftast i mässing och är ytters känsliga för smuts och stötar. Det räcker med ett damkorn så går mopeden dåligt.
Det finns tre stycken munstycken på en vanlig moped, ett lågfarts, ett högfarts samt ett choke munstycke. Munstycket som du skall byta om du skall byta är högfartsmunstycket. Men du skall inte byta munstycket utan att minska diametern på stryppluggen. Byter du bara munstycke reskerar du att få fel bränsleblandning.
Det enda sättet polisen egentligen kan få reda på om den är trimmad eller ej är att köra den. Alla motorer är olika varvvilliga. Du kan höra om en moped är mycket trimmad jämfört med standard men inte om du bara bytt munstycke.
Det som det pratas om högre upp i tråden kan du glömma, personerna som skrivit det har ingen som hälst uppfattning om hur en motor fungerar och änn mindre om hur du ställer in ´din förgasare!
Är trött på alla på detta forumet som bara slänger ur sig något utan att veta nogot överhuvudtaget om vad det är dem säger. Helt livsfarligt. Hade killen blandat oljan direkt i bränsletanken och ni sagt till honom att gå ner i munstycke så hade mopeden skurit. Att hona om en skuren cylinder är inget man bara gör. Det kräver exakta verktyg och riktig utrustning samt kunskap.
Tjejer, håll er till nagellack och smink om ni inte har något vettigt att tillföra! Ni vet ju knapt vad som är fram och bak på en bil!