Aviseringar
Rensa alla

Kan polisen se om mopeden är trimmad?


Ämnesstartare

Nu är det så att jag nyss köpt en trimmad moped och jag undrar då om polisen kan se om den är trimmad?

Det är bara munstycket som är bytt till lite större... Men den gör ändå iaf 75 km/h. Men om jag nu skulle köra i laglig fart och ändå bli stoppad av polisen för en kontroll eller liknande... Ser dom då att den är trimmad? [confused]


   
Citera

Du borde inte köra en trimmad moppe, du är för ung för så höga hastigheter!


   
SvaraCitera

Om du har otur kanske [cute]


   
SvaraCitera

Ziggen123:

Ser dom då att den är trimmad? [confused]

Ja, poliser är inte dumma i huvudet.


   
SvaraCitera

Ja. [zzz]


   
SvaraCitera

Ziggen123:

och jag undrar då om polisen kan se om den är trimmad?

Ja, det tänds en gul lampa när man trimmar den. Poliser har ibland ett speciellt mätverktyg som kan se den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Damn... Då får jag helt enkelt byta munstycket. Någon som vet var det går att få tag på ett och hur
man gör? :P, det är en derbi gp1


   
SvaraCitera

Ziggen123:

Damn... Då får jag helt enkelt byta munstycket. Någon som vet var det går att få tag på ett och hur
man gör? :P, det är en derbi gp1

Du får tag på ett vid vilken mc-affär som helst, orkar inte förklara hur man byter men finns garanterat sidor på nätet om det [zzz]


   
SvaraCitera

Ziggen123:

Men om jag nu skulle köra i laglig fart och ändå bli stoppad av polisen för en kontroll eller liknande... Ser dom då att den är trimmad? [confused]

Vad är meningen med att köra trimmat då du ligger i laglig hastighet!?

Stanna inte för snuten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grat:

Du får tag på ett vid vilken mc-affär som helst, orkar inte förklara hur man byter men finns garanterat sidor på nätet om det [zzz]

Okej, är det samma munstycke för derbi som för alla andra mopeder då? Och hur mycket kostar de ungefär? [smile]

S3ON:

Vad är meningen med att köra trimmat då du ligger i laglig hastighet!?

Stanna inte för snuten!

Som sagt så köpte jag den trimmad... Jag bad säljaren att plocka bort trim delarna och fixa original tills jag kom... men tydligen gjorde han inte det [tired]


   
SvaraCitera

blir du stoppad och dom provkör den vilket dom väldigt ofta gör så blir det bye bye [smile]


   
SvaraCitera

Dom provkör den, sen slår dom dig på tasken med en bunt böteslappar


   
SvaraCitera

dom provkör väl men en överviktig polisman i 50 årsåldern kanske inte får upp den över gränsen ens [crazy]

på farsans tid hade dom ju en specialbok för mopeder med sig med div mått som skulle stämma osv men det verkar dom inte ha längre


   
SvaraCitera

e inte så insatt i sånt här men dom flesta har ju en gömd knapp eller nånting viktigt för att trimmet ska funka som man ba kan stänga av eller ta bort när polisen stannar dig, ba kör in nån stans där dom inte ser dig för nåra sekunder och klicka/ta bort det, hahah kanske kass beskrivning men fråga nåra dom lär ju veta [cute]


   
SvaraCitera

man hör väll


   
SvaraCitera